Quatre rotondes i carrils d'acceleració i alentiment per millorar la seguretat de la C-66 entre Serinyà i Sant Ferriol

Quatre rotondes i carrils d'acceleració i alentiment per millorar la seguretat de la C-66 entre Serinyà i Sant Ferriol

Quatre rotondes i carrils d'acceleració i alentiment per millorar la seguretat de la C-66 entre Serinyà i Sant Ferriol

Mapa dels punts on hi ha algunes de les actuacions més destacades de les obres que es liciten a la C-66

Mapa dels punts on hi ha algunes de les actuacions més destacades de les obres que es liciten a la C-66

ACN Serinyà.-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha tret a licitació per 7,8 milions d'euros (MEUR) les actuacions de millora de la seguretat viària a la C-66 entre Serinyà (Pla de l'Estany) i Sant Ferriol (Garrotxa). En concret, s'actuarà en més de 5 quilòmetres d'aquesta carretera. Es tracta d'una via d'un sol carril per sentit per on passen 13.749 vehicles cada dia, segons dades del 2015. Les obres afectaran un tram de la carretera entre Besalú i Banyoles, que és un coll d'ampolla entre dues vies de doble carril: l'A-26 d'Olot a Besalú i la continuació de la C-66 entre Banyoles i Girona (on aquí, la via ja està desdoblada). Les millores es liciten precisament una setmana després que el conseller Josep Rull anunciés que, de moment, el Govern no preveia desdoblar aquest tram intermig. Les actuacions que es treuen a licitació tenen un termini d'execució de quinze mesos. El projecte preveu actuar a set interseccions que hi ha en aquest tram, que se substituiran per quatre rotondes.

Les obres de millora de la seguretat a la C-66 són un pas més a prop. La Generalitat ha tret a licitació les actuacions en els 5 quilòmetres que hi ha entre Serinyà i Sant Ferriol. En concret, el tram on s'actuarà és entre l'enllaç amb la C-150a a Banyoles i l'inici del desdoblament a l'arribada a Besalú. El cost de les actuacions està valorat en 7,8 MEUR (amb IVA inclòs). El temps per fer l'obra serà de quinze mesos. El gruix de les actuacions previstes passa per millorar la seguretat de les incorporacions i sortides de la via. En el tram afectat, es preveuen millorar set interseccions, comptant també les secundàries. A l'enllaç de la C-150a Banyoles nord, es construirà una rotonda de 30 metres per millorar la circulació actual entre la C-66 i les zones industrials i de servei. La mateixa solució és la que s'adoptarà a Serinyà. El projecte preveu construir un giratori per connectar tots els accessos d'entrada i sortida. En aquest punt la velocitat de la via està limitada a 50 quilòmetres per hora. A l'accés a Fares (nucli agregat a Sant Ferriol), la C-66 guanyarà dos carrils més. En aquest punt, a banda dels dos ja existents, la intenció és fer-ne un d'acceleració i un altre d'alentiment per arribar al nucli urbà. Això es farà tirant a terra la benzinera abandonada que hi ha en aquest tram. El quart punt on s'actuarà serà la connexió amb el desdoblament de la carretera C-66z. En aquest cas, el projecte contempla la construcció d'una rotonda, la més gran de totes, per connectar tots les carreteres i vies ja existents com els accessos a Besalú o a Juïnyà (Sant Ferriol). El giratori tindrà 33 metres de diàmetre. Un cop enllestides les obres de millora, es prohibirà que els vehicles que surtin de les coves de Serinyà s'incorporin a la C-66 fent un gir a l'esquerra (és a dir, en sentit Girona). A banda, també es milloraran les entrades i sortides d'altres vies secundàries que desemboquen a la C-66. Desdoblament pendent La C-66 entre Besalú i Banyoles és una carretera que la Generalitat té pendent desdoblar. Territori havia estudiat incloure l'obra en un paquet, juntament amb les variants d'Olot i Les Preses (Garrotxa). La setmana passada, però, el conseller de Territori i Sostenibilitat va anunciar que ho havien descartat. D'entrada, la idea era pagar a crèdit totes les obres pendents des del túnel de Bracons fins a l'enllaç amb l'AP-7 a Girona. Josep Rull, però, va argumentar que suposava un cost important (que es veuria incrementat pels interessos del crèdit). El conseller va explicar que fer tot allò pendent implicava un esforç afegit al dèficit de la Generalitat. Per aquesta raó, Territori va decidir fer front a les variants d'Olot i Les Preses exclusivament amb fons propis de l'executiu i va posposar el desdoblament de la C-66. Segons l'estació d'aforament que hi ha al tram que es veurà afectat per les obres, entre Serinyà i Sant Ferriol el 2015 hi van circular 13.749 vehicles diaris. Després d'anys de davallada, aquesta xifra suposa un rècord d'usuaris. De tots els cotxes que circulen per la C-66, un 7,12% van ser camions i vehicles pesants. El desdoblament de la via ha estat motiu de discussió política. El PSC ha portat mocions a consells comarcals com el de la Garrotxa perquè tem que aquestes actuacions de seguretat que es treuen a licitació serveixin per guardar en un calaix el projecte de desdoblament.