Joanet

Quatre morts d'una mateixa família i dos ferits greus en un accident a l'Eix Transversal

Quatre persones han mort i dues més han resultat ferides greus en un accident de trànsit a l'interior del túnel de Joanet, a l'Eix Transversal. Dos vehicles, un dels quals amb matrícula estrangera, han xocat frontalment per causes que no se saben cap a les 15.30 al punt quilomètric 209 d'aquesta via. En un dels cotxes hi viatjaven cinc persones veïnes de Girona d'una mateixa família, quatre de les quals han resultat mortes a causa de la col·lisió. L'altra, una nena, i la passatgera del vehicle de matrícula estrangera han quedat ferides greus. A causa de l'accident la C-25 ha quedat tallada i s'ha format retencions de 20 quilòmetres.

Actualitzat

Després de l'accident vuit dotacions dels bombers s'han desplaçat fins a la zona i han hagut de rescatar d'entre la ferralla algunes de les víctimes. Quatre dels ocupants d'un dels cotxes implicats, tots ells de la mateixa família, han mort en l'accident, mentre que el cinquè ocupant del vehicle, una nena, ha estat traslladada a l'Hospital Josep Trueta de Girona i es troba fora de perill. A l'altre cotxe implicat, de matrícula estrangera, ha resultat ferida greu una dona de 59 anys de nacionalitat italiana que ha quedat ingressada al mateix hospital.

Fins al lloc dels fets també han arribat dos helicòpters medicalitzats, ambulàncies i personal mèdic de l'hospital Josep Trueta.

Els Mossos encara no saben les causes de l'accident, però ha estat tan aparatós que han hagut de tallar la via en tots dos sentits de la marxa. Això ha provocat retencions des del punt quilomètric 209 de fins a vint quilòmetres. A més, la C-25 ha quedat tallada, fet que ha provocat 14 quilòmetres més de retencions.

Balanç de l'Eix

L'Eix Transversal es va convertir, l'any 2000, en una de les carreteres catalanes amb més accidents mortals. Això, lligat al constant augment del volum de vehicles que hi circulen, va posar sobre la taula la necessitat de desdoblar-lo i convertir-lo en una autovia. Ara com ara només hi ha 10 km desdoblats, però ja hi ha calendari per fer els 145 restants. Les obres haurien de començar el segon semestre del 2007 i haurien d'enllestir-se en 3 o 5 anys.

L'any 1993 va entrar en funcionament el primer tram de l'Eix Transversal, entre Santa Coloma de Farners i Brunyola, a la comarca de la Selva. Fins a quatre anys després no es va completar aquest eix viari, que uneix Riudellots de la Selva i Cervera. La nova carretera va ser objectiu de les crítiques de diferents sectors, des dels ecologistes fins als polítics, que la consideraven insuficient pel volum de trànsit que hauria d'absorbir. Paral·lelament, el nombre d'accidents mortals que hi ha hagut la converteixen, en algunes parts del recorregut, en punts negres de l'eix viari català.

Només aquest any, i comptant-hi el d'avui a Arbúcies, hi ha hagut 15 accidents greus, amb un balanç de 12 persones mortes i 13 de ferides greus. Aquest alt índex de sinistralitat a l'Eix Transversal és especialment significatiu a les comarques de la Selva i Osona. En els últims tres anys i mig s'hi han comptabilitzat 70 accidents greus, que van provocar 28 morts i una seixantena de ferits. Aquestes xifres i el constant augment de vehicles que utilitzen la via -entre 8.000 i 17.000 diaris-, han propiciat que la Generalitat hagi iniciat els tràmits per convertir-la en un autovia. Les obres costaran uns 690 milions d'euros.

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut