Berga

Puig presenta el desdoblament de l'Eix del Llobregat entre Berga i Bagà

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha presentat l'estudi previ del desdoblament de l'Eix del Llobregat, a la carretera C-16, entre les poblacions de Berga i Bagà. Aquesta actuació suposarà una inversió aproximada de 270 milions d'euros i afectarà uns 20 quilòmetres de carretera. La Generalitat considera aquesta via com el mitjà principal de reequilibrament territorial i socioeconòmic de la zona.

Actualitzat
L'Eix del Llobregat forma part de l'itinerari Barcelona ¿ Tolosa de Llenguadoc - París, integrat a la Xarxa de Carreteres d'Interès Comunitari, segons l'acord de Ginebra de 1985. A més, aquest eix és una de les vies principals d'àmbit europeu (E-9) a permetre la comunicació de les costes mediterrània i atlàntica. Pel que fa a Catalunya, es considera un eix vertebrador mar-muntanya, ja que comunica les comarques de l'interior amb la costa catalana. En l'àmbit comarcal, la C-16, com a via de la xarxa bàsica a la qual pertany, permet una comunicació òptima de les comarques del Berguedà i del Bages, i serveix de suport bàsic a la circulació entre les capitals de comarca i per als moviments interurbans. És per això que aquesta via és considerada pel govern de la Generalitat com el mitjà principal de reequilibrament territorial i socioeconòmic de la zona, pel que fa als criteris de sostenibilitat i integració en l'entorn. El desdoblament de l'Eix del Llobregat preten optimitzar la comunicació europea interpirinenca a través de l'augment de la seva capacitat i millorant-ne el nivell de servei. L'Eix del Llobregat està desdoblat des del seu inici, als túnels de Vallvidrera, per l'autopista de Terrassa¿Manresa (autopistes en règim de concessió), així com en el tram de Sant Fruitós de Bages a Sallent. Estudi Berga-Bagà L'objectiu de l'estudi Berga-Bagà previ és determinar-ne la viabilitat i les característiques bàsiques, per poder ampliar l'Eix del Llobregat entre les poblacions de Berga i Bagà. La longitud total del tram a desdoblar és aproximadament de 20 quilòmetres. Es tracta d'una via preferent amb dos carrils per sentit, vorals interiors d'1 metre, vorals exteriors de 2,5 metres i una mitjana de 2 metres. Els accessos són controlats i presenta una velocitat de projecte de 80 quilòmetres per hora. El fet que la carretera passi per una zona abrupta fa necessari dotar-la de túnels i viaductes; els de més longitud seran de 1.700 i 510 metres, respectivament. La via tindrà diferents enllaços amb les poblacions que travessa: Berga Nord, el pantà de la Baells, Cercs, Sant Corneli, Guardiola i Bagà. Aproven el desdoblament de l'Eix entre Puig-reig i Berga La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat recentment el projecte constructiu de les obres de desdoblament de l'Eix del Llobregat (C-16) entre les poblacions de Puig-reig i Berga (Berguedà). Les obres, amb una inversió de 188,4 milions d'euros, es preveu que es licitin pròximament per tal que es puguin començar aquesta tardor. La nova carretera disposarà de dues calçades, amb dos carrils de 3,5 metres cadascuna, vorals exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d'1,5 metres i una mitjana d'un metre.
Anar al contingut