Barcelona

Publicitat en viu a "Valor afegit"

"Valor afegit" tracta el negoci dels esdeveniments que mou 4.000 milions d'euros cada any a Espanya, i que va a més. No és exactament publicitat, ni comunicació empresarial, ni "show business", sinó una barreja de tot. Són els actes promocionals, on entren la restauració, l'espectacle, els famosos o la cultura. L'objectiu és vendre a públics molt concrets i exclusius, als quals la publicitat clàssica no arribaria mai. Com s'organitzen aquests xous, quanta gent hi ha al darrere, com funciona el negoci?

Actualitzat
El muntatge d'un esdeveniment comença normalment en llargues reunions preparatòries mesos abans per repassar què farà cadascun dels departaments el dia D, en aquest cas, el dia de la inauguració d'un hotel de luxe amb vistes al mar. Cada detall compta. Tot cal que passi fil per randa tal com està previst en el guió, en el "road book", de l'agència de comunicació que ha dissenyat l'acte.

En un esdeveniment com aquest hi intervenen tres departaments diferents. El de producció s'encarrega de contractar les més de 100 persones que intervindran en l'organització de la inauguració. També pensa en el regal que els convidats s'enduran de record.

El departament de disseny crea tota la part gràfica: les invitacions, el programa d'actes, el plànol, els rètols...

Un dels barems de l'èxit és el nombre de convidats que hi assisteixen. El departament de relacions públiques s'encarrega de trucar i trucar. Per a un esdeveniment que vol aplegar 500 persones cal convidar-hi el doble de gent i fer quatre trucades per persona. En total, més de 4.000 trucades.

Un esdeveniment té un pressupost mínim en càtering de 80 euros per persona, la contractació del local s'emporta uns 10.000 euros, la part audiovisual oscil·la entre 2.000 i 20.000. Si hi ha mestre de cerimònies pot anar de 1.000 a 10.000 euros, depenent de la popularitat.
Anar al contingut