Proven a Barcelona un sistema únic a Europa per evitar atropellaments

Els radars han contribuït a disminuir els accidents a les carreteres. A les ciutats, però, el nombre d'atropellaments s'ha mantingut estable. Espanya és el segon país europeu amb més atropellaments en nuclis urbans, darrere d'Alemanya. Si ens fixem en Barcelona, l'any passat hi van morir atropellades 16 persones i hi va haver 105 ferits greus. Gairebé totes, 9 de cada 10 de les persones atropellades travessaven el carrer fora dels passos de vianants. Per tal d'evitar-ho, les grans marques de cotxes han començat a provar nous sistemes de detecció de vianants. I ho estan fent a Catalunya.
Proven a Barcelona un sistema únic a Europa per evitar atropellaments
Barcelona

Proven a Barcelona un sistema únic a Europa per evitar atropellaments

Els radars han contribuït a disminuir els accidents a les carreteres. A les ciutats, però, el nombre d'atropellaments s'ha mantingut estable. Espanya és el segon país europeu amb més atropellaments en nuclis urbans, darrere d'Alemanya. Si ens fixem en Barcelona, l'any passat hi van morir atropellades 16 persones i hi va haver 105 ferits greus. Gairebé totes, 9 de cada 10 de les persones atropellades travessaven el carrer fora dels passos de vianants. Per tal d'evitar-ho, les grans marques de cotxes han començat a provar nous sistemes de detecció de vianants. I ho estan fent a Catalunya.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Més de 170 cruïlles i passos de vianants de Barcelona estan senyalitzats amb aquesta frase: "1 de cada 3 morts en accident de trànsit a Barcelona és un vianant". La majoria, avis i criatures. La suma d'atropellaments a les ciutats europees és alarmant: l'any passat, 6.000 persones van morir atropellades.

Són xifres que preocupen cada cop més la UE, que vol reduir els atropellaments a les grans ciutats. Amb el sistema que s'ha presentat a Barcelona, els fabricants ho tindran més fàcil per protegir els vianants. Totes les marques de gamma alta fa mesos que proven un sistema únic a Europa en què, per primera vegada, un ninot, un "dummy" impactable, serveix per provar uns sensors que el detecten i avisen el conductor perquè freni a temps.

Els enginyers calculen que no es podran veure cotxes amb aquests detectors fins al 2012. L'objectiu és que, a poc a poc, els vehicles vagin incorporant aquest sistema per normativa, i que, així, s'evitin la majoria d'atropellaments mortals.

VÍDEOS RELACIONATS