Mataró

Prova pilot a Mataró amb autobusos que funcionen amb una mescla de gasoil i olis vegetals

Una prova pilot que es fa fins al 28 de febrer a Mataró pot determinar que tots els autobusos de la capital del Maresme funcionin amb biodièsel. És un combustible ecològic elaborat amb una barreja de gasoil i olis i greixos vegetals procedents de bars, restaurants, hotels, indústries i deixalleries. Si la prova pilot surt bé, el nou combustible podrà reduir la contaminació atmosfèrica.

Actualitzat
Aquesta experiència té un precedent també a Mataró. Va ser entre 1992 i 1993, quan es va utilitzar en quatre autobusos urbans un tipus de biocombustible fet a base d'oli de colza. La falta de subministrament regular va obligar, aleshores, a abandonar la iniciativa. Però si bé en aquesta ocasió s'utilitzava oli nou, ara serà tot reciclat. Però perquè els autobusos puguin funcionar amb biodièsel s'han de fer una sèrie d'adaptacions als filtres dels vehicles. Fabricat a Montmeló per la planta BDP Biodiésel Peninsular, la primera d'aquestes característiques que hi ha a Espanya, el nou combustible comportarà grans beneficis mediambientals. Sobretot, perquè es reduirà la contaminació atmosfèrica. De moment i fins al 28 de febrer, només s'utilitzarà en un dels autobusos de Mataró. Però si els tècnics valoren positivament l'experiència i l'autobús no perd potència, es preveu que, pròximament, tots els autobusos urbans funcionin amb el nou producte.
Anar al contingut