Promouen un gran eix ferroviari per a mercaderies que uneixi Andalusia amb Escandinàvia

L'Associació Ferrmed, formada per 150 institucions públiques i privades de tot Europa, es reuneix amb els eurodiputats a Brussel·les per explicar-los un pla que va més enllà del corredor ferroviari Mediterrani. Es tracta de la creació d'un gran corredor ferroviari per a mercaderies que uneixi el sud amb el nord del continent. L'objectiu final és augmentar la competitivitat econòmica i millorar l'operativitat de les grans línies ferroviàries d'Europa.
Promouen un gran eix ferroviari per a mercaderies que uneixi Andalusia amb Escandinàvia
Brussel·les

Promouen un gran eix ferroviari per a mercaderies que uneixi Andalusia amb Escandinàvia

L'Associació Ferrmed, formada per 150 institucions públiques i privades de tot Europa, es reuneix amb els eurodiputats a Brussel·les per explicar-los un pla que va més enllà del corredor ferroviari Mediterrani. Es tracta de la creació d'un gran corredor ferroviari per a mercaderies que uneixi el sud amb el nord del continent. L'objectiu final és augmentar la competitivitat econòmica i millorar l'operativitat de les grans línies ferroviàries d'Europa.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'associació Ferrmed promou un gran eix ferroviari per a mercaderies entre el sud i el nord d'Europa, per connectar els dos grans fronts portuaris del continent, el del Mediterrani i el del Mar del Nord.

L'eix començaria a la costa d'Andalusia, a Algesires, i després de travessar tot el corredor del Mediterrani, passaria a França preferiblement per Portbou, seguiria per les valls del Roine i del Rin, fins a Hamburg, i arribaria a Escandinàvia.

Un projecte global que aprofitaria moltes infraestructures ferroviàries existents, però cap de les d'alta velocitat, perquè no es poden fer compatibles els trens de passatgers que van a 350 quilòmetres per hora amb els de mercaderies, que van a 80. Segons l'associació Ferrmed, adequar la línia a l'ample europeu, amb un tercer rail entre Portbou i Cartagena, tindria un cost baix per als enormes beneficis que generaria.

Els treballs de la Comissió Europea per definir la xarxa transeuropea de transport acabaran a finals del mes de gener. Després se sotmetran a la consideració dels estats membres i del Consell de Ministres. L'europarlament podria aprovar-la definitivament al maig.

VÍDEOS RELACIONATS