Problemes per circular en direcció a Tarragona en la segona fase de l'operació sortida

Problemes especialment conflictius a les carreteres i autopistes catalanes en direcció a Tarragona, en la segona fase de l'operació sortida de Setmana Santa. El Servei Català de Trànsit calcula que mig milió de vehicles sortiran aquesta tarda i demà de l'àrea metropolitana de Barcelona. S'afegiran als aproximadament 150.000 que ja ho han fet durant tota la setmana. Les autoritats demanen molta prudència a les carreteres, i recomanen planificar itineraris i informar-se bé de l'estat del trànsit per evitar les habituals retencions.
Problemes per circular en direcció a Tarragona en la segona fase de l'operació sortida
Operació sortida de Setmana Santa

Problemes per circular en direcció a Tarragona en la segona fase de l'operació sortida

Problemes especialment conflictius a les carreteres i autopistes catalanes en direcció a Tarragona, en la segona fase de l'operació sortida de Setmana Santa. El Servei Català de Trànsit calcula que mig milió de vehicles sortiran aquesta tarda i demà de l'àrea metropolitana de Barcelona. S'afegiran als aproximadament 150.000 que ja ho han fet durant tota la setmana. Les autoritats demanen molta prudència a les carreteres, i recomanen planificar itineraris i informar-se bé de l'estat del trànsit per evitar les habituals retencions.
Durant tot el dia hi ha hagut retencions i s'han format cues a l'autopista A-7, en direcció a Tarragona i també cap al nord, on diversos accidents han provocat llargues cues. En aquesta hora, el trànsit és especialment complicat per circular per l'autopista A-7 en direcció a Tarragona. També a l'A-7, però en direcció a Girona, s'han format llargues cues a causa de l'accident d'un camió a l'altura de Montmeló. El volum de cotxes que sortien de Barcelona en sentit nord ha fet que la cua fos durant una bona estona d'uns quinze quilòmetres. Tot i això, els problemes més importants no es preveuen fins demà a primera hora del matí. Es preveu que aquesta tarda i demà al matí, el moment més crític de l'operació sortida de Setmana Santa, mig milió de vehicles sortiran de l'àrea metropolitana de Barcelona i s'afegiran als 150.000 que ja ho han fet aquests dies. LES VIES MÉS CONFLICTIVES Les carreteres que es preveu que seran més conflictives són les vies principals que porten a la Costa Brava i al litoral tarragoní. Principalment, l'A-2, l'A-7, l'N-II i la 340. Però també s'espera que hi hagi problemes de circulació, per exemple, a l'Eix del Ripollès, a l'Eix del Llobregat i als accessos a Platja d'Aro i Andorra, en aquest, cas potser més cap a dissabte. MESURES ADDICIONALS Pel que fa a les mesures addicionals que s'han posat en marxa, avui s'han instal·lat carrils addicionals a l'A-7 entre el Papiol i Martorell, i a la 340, a Sant Vicenç dels Horts. Per demà, a banda d'aquests mateixos carrils addicionals, també hi ha previstes mesures especials al peatge de Tarragona. Cap a Girona, hi haurà mesures especials a la incorporació de la C-58 a l'A-7, a Barberà del Vallès, i, cap a la Costa Brava, de Vidreres a Platja d'Aro. Aquesta Setmana Santa es preveuen desplaçaments per tot el país, perquè coincideix que ja som a finals d'abril i el fet que encara hi ha gent que marxa cap al Pirineu. Per això, demà s'obrirà també un carril addicional a la Nacional 2, entre Santa Maria del Camí i Sant Pere dels Arquells, o sigui, entre l'Anoia i la Segarra. El trànsit de camions de mercaderies de més de 7.500 quilos de massa màxima autoritzada està restringit, en sentit sud, a l'autopista A-7, entre Mollet del Vallès i Tarragona, i a la C-32, entre Barcelona i el Vendrell. Avui la restricció ha començat a les dues del migdia i s'acabarà a les 10 de la nit, i demà començarà a les 6 del matí i s'acabarà a les dues del migdia. Trànsit aconsella aquests dies no baixar la guàrdia, sobretot un cop s'ha arribat al destí, ja que als desplaçaments curts és quan es produeixen els accidents més greus. El Servei Català de Trànsit recorda també la importància de dur sempre cordat el cinturó de seguretat, també al seient del darrera, inclosos els nens. L'any passat, 9 de cada 10 nens que van morir en accident de trànsit no duien el cinturó posat.