Principi d'acord pel soterrament de les vies que travessen Sant Feliu de Llobregat

Sant Feliu de Llobregat està a punt d'aconseguir fer realitat una reivindicació històrica: el soterrament de les vies del tren de Renfe que divideixen la capital del Baix Llobregat i un dels pitjors punts negres ferroviaris del país. El que finalment ha servit per desencallar l'acord és que la Generalitat s'ha compromès a finançar el 20% de les obres. Tot i així, l'acord a què han arribat l'Ajuntament, la Generalitat i el Ministeri de Foment sobre el finançament d'aquesta gran obra encara està pendent de firmar-se.
Principi d'acord pel soterrament de les vies que travessen Sant Feliu de Llobregat
Sant Feliu de Llobregat

Principi d'acord pel soterrament de les vies que travessen Sant Feliu de Llobregat

Sant Feliu de Llobregat està a punt d'aconseguir fer realitat una reivindicació històrica: el soterrament de les vies del tren de Renfe que divideixen la capital del Baix Llobregat i un dels pitjors punts negres ferroviaris del país. El que finalment ha servit per desencallar l'acord és que la Generalitat s'ha compromès a finançar el 20% de les obres. Tot i així, l'acord a què han arribat l'Ajuntament, la Generalitat i el Ministeri de Foment sobre el finançament d'aquesta gran obra encara està pendent de firmar-se.
Actualitzat
L'any 2010 els ciutadans de Sant Feliu de Llobregat ja no hauran de creuar el pas a nivell de l'estació de Renfe ni les vies de tren dividiran la ciutat com fins ara. L'Ajuntament, la Generalitat i el Ministeri de Foment han arribat a un acord, pendent de firmar-se, sobre el finançament d'aquesta gran obra. Foment pagarà la meitat del cost, la Generalitat el 20% i l'Ajuntament el 30% restant.

La part de la factura que pagarà l'Ajuntament, uns 18 milions d'euros, sortirà del reordenament de la zona per on ara passen les vies. Es construiran uns 350 habitatges. D'aquests, un centenar seran protegits i la resta, de renda lliure.

Les obres podrien començar a finals del 2007 i s'allargaran uns tres anys. Un cop acabat el soterrament, l'ATM allargarà el tramvia fins a l'estació de Renfe i urbanitzarà tot el traçat.