Primer guió de "Frozen": l'Elsa era "pur mal", no tenia germana i la van plantar a l'altar

La pel·lícula d'animació més taquillera tenia un guió molt diferent del que va arribar a les pantalles
Primer guió de "Frozen": l'Elsa era "pur mal", no tenia germana i la van plantar a l'altar
Estats Units

Primer guió de "Frozen": l'Elsa era "pur mal", no tenia germana i la van plantar a l'altar

La pel·lícula d'animació més taquillera tenia un guió molt diferent del que va arribar a les pantalles
Redacció

"Frozen" ha estat la pel·lícula d'animació de més èxit, no només perquè ha calat molt entre els més menuts sinó que ha estat la més taquillera i una autèntica màquina de fer diners. Basada en "La reina de les neus" de Hans Christian Andersen, la pel·lícula de Disney explica la història d'una princesa valenta que fa un viatge èpic per trobar la seva germana que ha condemnat el regne d'Arendell a un hivern etern amb els seus poders.

Ara s'ha sabut que Disney tenia pensat un guió molt diferent de com la coneixem avui: l'Elsa i l'Anna no eren germanes ni princeses i l'Elsa era en realitat dolenta i s'havia autoproclamat reina del gel, i l'Anna era una heroïna innocent. Una pel·lícula que acabaria en una batalla èpica amb monstres creats per l'Elsa. Així ho ha revelat el productor Peter Del Vecho a EW:

"Quan vam començar, l'Anna i l'Elsa no eren germanes. Ni tan sols de la reialesa. L'Anna no era princesa. L'Elsa s'havia autoproclamat reina del gel, però era dolenta i pur mal -molt més que la del conte original de Hans Christian Andersen. Nosaltres començàvem amb una dolenta i una innocent heroïna en una història que acabava en una gran batalla èpica amb monstres de neu que ha creat l'Elsa."

El primer guió de la pel·lícula començava amb la frase "Un governant amb un cor congelat portarà a la destrucció del regne d'Arendelle" i apareixen una Elsa dolenta a qui van deixar plantada a l'altar el dia de la seva boda i que per això va congelar el seu cor: per no tornar a estimar mai més. Per contra, l'Anna, amb qui no té relació familiar i són riivals, és una heroïna de cor pur.

Al final hi ha una gran batalla. L'Elsa crea un exèrcit de monstres de neu i el Kristoff "té un moment Han Solo" i va ajudar l'Anna, explica Del Vecho a EW. Per aturar l'exèrcit malèfic, el príncep Hans provoca una allau sense tenir en compte que posarà en perill tot Arendelle. l'Anna s'adona que l'Elsa és l'única esperança i la convenç perquè utilitzi la seva força per salvar el regne.

Aleshores hi ha un gir: la profecia no és sobre l'Elsa, sinó sobre el Hans - que té el cor congelat perquè és un sociòpata insensible. Aleshores el cor de l'Elsa es descongela i pot tornar a estimar altre cop.

Els productors, però, creien que ja havien vist aquesta història abans i "no se sentien connectats amb l'Anna".

"El problema va ser que ens vam sentir com si ho haguéssim vist abans. Això no ens satisfeia. No teníem cap connexió emocional amb l'Elsa. No ens preocupàvem per ella perquè havia estat la dolenta durant tota la pel·lícula. No ens atreia. No ens podíem identificar amb els personatges."

Finalment, van apostar per reformular la pel·lícula amb una Elsa que no és dolenta sinó que té por d'ella mateixa i en què l'amor acaba superant la por.