Primer aniversari deslluït de l'L9 Sud, amb menys passatgers del que s'esperava

La previsió era que tindria 63.000 usuaris cada dia, però en aquest primer any no ha passat dels 50.000, un 20% menys del que s'esperava
Primer aniversari deslluït de l'L9 Sud, amb menys passatgers del que s'esperava
Barcelona

Primer aniversari deslluït de l'L9 Sud, amb menys passatgers del que s'esperava

La previsió era que tindria 63.000 usuaris cada dia, però en aquest primer any no ha passat dels 50.000, un 20% menys del que s'esperava
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Aquest diumenge fa un any de l'entrada en funcionament de la línia 9 sud del metro de Barcelona. La infraestructura, la més cara que ha pagat mai la Generalitat -va costar 2.900 milions d'euros-, no ha arribat a la xifra d'usuaris prevista.

La previsió era que tindria 23 milions d'usuaris l'any, és a dir, 63.000 cada dia, però en aquest primer any no ha passat dels 50.000, un 20% menys del que s'esperava. I dels 50.000 viatgers que utilitzen la línia 9 sud cada dia, només la meitat entren per una de les 15 estacions inaugurades l'any passat. La resta fan transbordament des d'altres línies.

Fonts de TMB ho atribueixen a les vagues del servei i a la caiguda general de passatgers que ha afectat el conjunt de la xarxa.

La seva funció era fer arribar el metro a l'aeroport del Prat, però no ha pogut fer forat en les altres opcions de transport, el taxi i l'Aerobús, i, fins ara, la majoria d'usuaris han estat treballadors i estudiants.

La línia ha millorat la mobilitat en ciutats com l'Hospitalet i el Prat de Llobregat, però es veu afectada per la falta de continuïtat en el tram central, que encara està pendent d'executar.

 

 

 

 

 

VÍDEOS RELACIONATS