Portabella creu que AENA reforça el paper subsidiari del Prat i que l'aeroport es col·lapsarà

El president del grup d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, ha assegurat que la decisió d'AENA sobre les companyies que operaran a la T-Sud del Prat comportarà el col·lapse de l'aeroport el 2010, ja que segons el seu parer limita la capacitat de creixement d'aquestes empreses aèries. Segons el regidor republicà, la decisió d'AENA "reforça" el "paper subsidiari" de Barcelona com un mer "subministrador de viatgers" a l'aeroport de Barajas.
Portabella creu que AENA reforça el paper subsidiari del Prat i que l'aeroport es col·lapsarà
Barcelona

Portabella creu que AENA reforça el paper subsidiari del Prat i que l'aeroport es col·lapsarà

El president del grup d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, ha assegurat que la decisió d'AENA sobre les companyies que operaran a la T-Sud del Prat comportarà el col·lapse de l'aeroport el 2010, ja que segons el seu parer limita la capacitat de creixement d'aquestes empreses aèries. Segons el regidor republicà, la decisió d'AENA "reforça" el "paper subsidiari" de Barcelona com un mer "subministrador de viatgers" a l'aeroport de Barajas.
Iberia, al capdavant de One World, i Spanair, liderant Star Alliance, són les aliances que operaran des de la T-Sud, juntament amb aerolínies associades o participades, com Clickair, a més de Vueling i disset companyies que fan vols intercontinentals des del Prat i estan fora de les aliances.

"Nosaltres necessitàvem una decisió que no fos de dependència amb Madrid, sinó d'independència, que permetés convertir-nos en un aeroport que es pugui relacionar amb tot el món", ha afirmat el president del grup republicà, que considera que AENA ha optat pel camí contrari: "Reforçar les línies que subministren viatgers a Madrid, per la qual cosa no hi ha possibilitat que s'expandeixin a partir dels seus propis plans de creixement".

Portabella ha recalcat que amb aquesta elecció es condemna al Prat al "col·lapse" en un horitzó "2010-2012", a causa que les empreses no podran continuar "progressant" amb uns plans propis. A més, ha lamentat que el criteri que ha donat AENA per a les revisions depengui de "l'espanyolitat de les companyies" i s'hi ha mostrat sorprès.

En aquest sentit, ha afegit que totes les decisions que està plantejant AENA tenen com a objectiu fer de Barajas l'únic aeroport intercontinental i transoceànic de la península, i convertir el Prat en un simple "aeroport subsidiari que li subministra passatgers", i "amb aquesta decisió no hi podem estar d'acord en absolut", ha puntualitzat.

NOTÍCIES RELACIONADES