Barcelona

Polèmica per una campanya publicitària de la marca Desigual que ofereix descomptes als joves que cobrin menys de mil euros

La marca de roba Desigual, una empresa catalana en plena expansió, ha creat molta controvèrsia amb una campanya comercial que ofereix descomptes als joves que cobrin menys de mil euros al mes, un col·lectiu que es coneix com el dels "mileuristes". Per promocionar la campanya, utilitzen frases que diuen que ser "mileurista" ja té un avantatge o que asseguren que ja no cal demanar augment de sou. Per la marca, és una manera humorística d'acostar-se i fins i tot d'ajudar els que tenen problemes per arribar a final de mes; però, en canvi, pels sindicats, s'està frivolitzant una realitat que preocupa molta gent.

Actualitzat
Són desenes de milers de persones, tant homes com dones. N'hi ha de joves i de més grans, amb estudis i sense, però tots tenen en comú una cosa: cobren menys de mil euros al mes. Se'ls coneix com a "mileuristes" i són el col·lectiu en què una coneguda marca de roba ha fixat la seva última campanya. A tothom que acrediti tenir una nòmina igual o inferior als mil euros, Desigual els farà un 20% de descompte en la seva compra.

El sindicat Avalot-Joves de la UGT creu que aquesta firma està frivolitzant la precarietat laboral i salarial que pateixen els joves i que, a més, els incita a no demanar un augment de sou. Per això demanen a Desigual que retirin immediatament una campanya que consideren vergonyosa.

Aquesta marca catalana ja ha fet altres promocions polèmiques, com ara regalar roba als que anessin despullats a les seves botigues.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut