Empreses

Philips entra en números vermells el primer trimestre i redueix les vendes un 14%

Philips ha perdut 69 milions d'euros durant el primer trimestre de l'any. En el mateix període de l'any anterior, la multinacional holandesa havia registrat uns beneficis de 9 milions d'euros. Aquesta reducció de beneficis es deu, fonamentalment, a un descens de les vendes, a la devaluació del dòlar i a la disminució de la confiança del consumidor. A tot això, s'hi suma el pagament de 78 milions d'euros en matèria de pensions al qual ha hagut de fer front Philips.

Actualitzat
El grup holandès d'electrònica Philips va tenir una pèrdua neta de 69 milions d'euros el primer trimestre, en contraposició al benefici net de 9 milions d'euros del mateix període del 2002, segons ha informat avui l'empresa, que ha reduït un 14% el volum de negoci, amb 6.499 milions d'euros. La companyia, número 1 europeu d'electrònica, ha atribuït aquest descens en les vendes a les variacions estacionals, a la debilitat del dòlar i al deteriorament de la confiança dels consumidors. La seva divisió d'electrònica de consum ha reduït un 14% la facturació, fins a 1.900 milions d'euros, i ha tingut una pèrdua operativa de 28 milions d'euros. Les vendes de televisors van ser afectades, amb una caiguda del 9%, igual que les dels telèfons mòbils, que van descendir un 33%, i les dels descodificadors (38%). "Tot i el descens del volum de negoci, la divisió ha aconseguit mantenir els resultats operatius que equivalen a l'exercici precedent gràcies a un domini dràstic dels costos", ha precisat la direcció. La companyia espera millorar els resultats de l'any reduint costos, ja que no creu que hi hagi una recuperació econòmica a curt termini. Així, pretén arribar a l'objectiu d'estalvi de 1.000 milions d'euros al final de l'exercici.
Anar al contingut