"Per als qui ens movem a diari pel tram gratuït de l'AP-7, com jo que ho faig per feina, el RondaGi ens anirà molt bé"

"Per als qui ens movem a diari pel tram gratuït de l'AP-7, com jo que ho faig per feina, el RondaGi ens anirà molt bé"

"Per als qui ens movem a diari pel tram gratuït de l'AP-7, com jo que ho faig per feina, el RondaGi ens anirà molt bé"

Un conductor agafat un prospecte a dins del qual hi ha inserit el dispositiu RondaGi, aquest matí del 6 de març del 2017 al peatge de Girona Oest (Horitzontal)

Un conductor agafat un prospecte a dins del qual hi ha inserit el dispositiu RondaGi, aquest matí del 6 de març del 2017 al peatge de Girona Oest (Horitzontal)

ACN Girona.-El RondaGi ja és una realitat. La concessionària de l'AP-7 ha començat a repartir els 200.000 dispositius que permetran als conductors circular per la circumval·lació de l'autopista a Girona sense aturar-se als peatges. El sistema, semblant al ViaT, s'enganxa a l'interior del vidre davanter i és totalment gratuït. Aquest dilluns ja se n'han repartit cap a 6.000 a peu dels peatges Girona Nord i Girona Sud, però tots aquells usuaris de l'AP-7 que el vulguin també el poden trobar a ajuntaments i consell comarcal. "Per als qui ens movem a diari pel tram gratuït de l'AP-7, com jo que ho faig per feina, el RondaGi ens anirà molt bé", assegura un lampista. "És molt bona idea, perquè ens estalvia aturar-nos i agafar el tiquet", diu una altra conductora. Això sí, a l'hora de fer-lo servir, s'han de tenir dues coses en compte. La primera, circular pels carrils del peatge reservats exclusivament al RondaGi (de moment, un). I la segona, tenir en compte que si es vol circular més enllà de la circumval·lació de Girona, cal agafar tiquet, o sinó més d'un conductor es pot trobar amb una sorpresa a l'hora de sortir.

Entrar a l'AP-7 i sortir-ne per algun dels cinc peatges que formen la circumval·lació a quatre carrils de Girona ja és possible. Autopistas, filial del Grup Abertis, ha posat en marxa aquest dilluns el RondaGi, el dispositiu que estalvia als conductors dels cotxes i altres vehicles lleugers (excepte motocicletes) haver d'agafar tiquet cada vegada que circulin per aquest tram.El dispositiu consta d'una enganxina que s'ha adherir a l'interior del vidre davanter, just a sota del retrovisor. Al seu interior hi porta un microxip i una petita antena. "És un sistema electrònic passiu; és a dir, que no requereix de bateria o sistema d'alimentació", concreta el director de la xarxa AP-7 Nord, Miquel Camacho. Pels carrils habilitatsPer fer-lo servir, només cal enganxar-se'l al vidre i tenir en compte que, cada vegada que es passi per un peatge, s'haurà de circular pels carrils habilitats. Seran aquells que estaran degudament senyalitzats amb cartells lluminosos -de moment, un d'entrada i sortida a cada peatge- i que es compartiran amb el ViaT.En els propers dies, Autopistas repartirà fins a 200.000 RondaGi. De moment, Camacho ja ha explicat que hi havia "expectativa" entre els conductors, i que s'ha pogut notar aquest matí mateix. La concessionària preveia repartir 4.000 enganxines (cadascuna va dins un prospecte) des dels peatges de Girona Nord, Girona Sud i Fornells "Se n'han acabades repartint 6.000", ha precisat el director.Demà a partir de les cinc de la tarda, i durant tres hores, es tornaran a entregar més RondaGi als peatges. Miquel Camacho ha precisat que a aquells qui tinguin el ViaT, aquest dispositiu no els cal. "Per circular pel tram gratuït sense aturar-se, cal tenir-ne un o altre; disposar dels dos no aporta res", ha precisat.Per a aquells que no puguin recollir el seu RondaGi al peatge, el poden anar a buscar al Consell Comarcal o bé als ajuntaments per on passa l'autopista. És a dir, Girona, Salt, Sant Gregori, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Cervià de Ter, Vilademuls, Fornells de la Selva, Vilablareix i Aiguaviva."Guanyarem temps"Aquest matí, al peatge de Girona Oest, els conductors que recollien el dispositiu subratllaven que, sobretot, el gran guany del RondaGi serà l'estalvi de temps. De fet, alguns d'ells ja sortien de la barrera amb l'enganxina clavada sota el retrovisor. "M'anirà molt bé, passar pel peatge serà molt més ràpid; a més, hi ha hores en què es formen taps i, d'aquesta manera, ens els estalviarem", concretava l'Isidoro Jiménez, un veí de Salt. Una altra conductora, que diàriament utilitza aquest tram gratuït de l'AP-7, també concretava que gràcies al RondaGi ara anirà molt més ràpid a buscar la seva filla. "Cada dia surto al peatge de Salt per recollir-la, i ara guanyaré temps", ha dit.Entre els conductors que aquest matí han recollit el prospecte, n'hi havia dos a qui el RondaGi els serà particularment útil per motius de feina. El primer és en Josep, un professor de l'autoescola FPC. "Normalment solem fer pràctiques per aquest tram de l'AP-7, i això ens anirà molt bé", explicava. "Ara bé, quan els alumnes facin l'examen i hagin de circular per l'autopista, ells sí que hauran d'agafar tiquet", precisava. El segon és en Jordi, un lampista de Sant Gregori. "Per als qui ens movem a diari pel tram gratuït de l'AP-7, com jo que ho faig per feina, el RondaGi ens anirà molt bé i ens facilitarà les coses", precisava. I hi afegia: "De fet, jo sovint faig servir aquest tram d'autopista per anar cap a Salt, Banyoles o allà on sigui".Només per al tram gratuïtTots aquells conductors que tinguin el RondaGi enganxat al vidre, però, han de recordar-ho quan vagin més enllà del tram gratuït. Aleshores, hauran d'entrar a l'autopista agafant tiquet. "Sinó a la sortida es trobaran que van sense tiquet, i llavors això és un problema", ha precisat el director de la xarxa AP-7 Nord.En aquests casos, el conductor pot tenir algun maldecap. Segons concreta Camacho, però, la concessionària "sempre intenta veure si el client pot justificar el recorregut que ha fet" per cobrar-li la tarifa que toca. En cas contrari, però, el rebut que s'aplica és el del recorregut més llarg (és a dir, a on es troba el darrer peatge troncal de pagament).