Pegida encén Alemanya per les crítiques a una campanya de Kinder amb la imatge de jugadors d'origen estranger

El grup xenòfob critica la inclusió d'Ilkay Gündogan, de pare turc, i d'Emmanuel Boateng, de pare ghanès, quan eren nens en els embolcalls en la campanya per l'Eurocopa
Pegida encén Alemanya per les crítiques a una campanya de Kinder amb la imatge de jugadors d'origen estranger
Alemanya

Pegida encén Alemanya per les crítiques a una campanya de Kinder amb la imatge de jugadors d'origen estranger

El grup xenòfob critica la inclusió d'Ilkay Gündogan, de pare turc, i d'Emmanuel Boateng, de pare ghanès, quan eren nens en els embolcalls en la campanya per l'Eurocopa
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Polèmica a Alemanya per un anunci de xocolatines. De cara a la propera Eurocopa, que comença el 10 de juny, els Kinder Bueno han inclòs en els seus envasos els rostres dels onze jugadors més populars de la selecció quan eren nens, alguns dels quals d'origen estranger. Precisament, ha estat la inclusió de nens estrangers el que ha fet ressorgir el caràcter més xenòfob del moviment alemany Patriotes Europeus contra la Islamització d'Occident (Pegida).

En un dels seus perfils a Facebook, el de Bodensee, el grup islamòfob ha criticat, en concret, que apareguessin les cares dels centrecampistes Ilkay Gündogan, de pare turc, i Emmanuel Boateng, de pare ghanès. Entre emoticones d'horror i riures i acompanyat d'una imatge dels embolcalls dels Kinder en un supermercat, Pegida escrivia:

"De veritat es pot comprar alguna cosa així? O és una broma?"

El comentari va provocar un debat a les xarxes entre defensors i detractors. A hores d'ara no es pot accedir a la pàgina de Facebook de Pegida Bondensee, però molts mitjans, com la BBC o The Guardian, van poder capturar les seves publicacions abans que quedés inactiva. A més recullen alguns dels comentaris irònics que responien a Pegida. La BBC, per exemple, en recull un que diu: "Si un d'aquests homes marca un gol, segur que el celebren."

La italiana Ferrero, fabricant de Kinder, s'ha distanciat de "qualsevol tipus de xenofòbia i discriminació" i ha afegit que no "acceptaria ni toleraria" aquest tipus de comentaris. Kinder Alemanya ho ha rebutjat també i en un missatge a Facebook ha manifestat: "Volem distanciar-nos de manera explícita de qualsevol tipus de xenofòbia o discriminació. No acceptem ni tolerem això, i en les nostres comunitats de Facebook tampoc.

VÍDEOS RELACIONATS