Octavi Bono i els ajuntaments de Cambrils i l'Espluga de Francolí, guardonats en la 27a Nit del Turisme

Octavi Bono i els ajuntaments de Cambrils i l'Espluga de Francolí, guardonats en la 27a Nit del Turisme

Octavi Bono i els ajuntaments de Cambrils i l'Espluga de Francolí, guardonats en la 27a Nit del Turisme

Pla general de l'escenari durant el lliurament del Premi Costa Daurada a Octavi Bono per part del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, durant la 27a Nit del Turisme. Imatge del 22 de novemb

Pla general de l'escenari durant el lliurament del Premi Costa Daurada a Octavi Bono per part del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, durant la 27a Nit del Turisme. Imatge del 22 de novembre de 2016. (Horitzontal)

ACN Vila-seca \/ Salou .-El director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, ha estat guardonat aquest dijous a la nit amb el premi Costa Daurada 2016 en el marc de la 27a Nit del Turisme de la Diputació de Tarragona. El Patronat de Turisme ha reconegut la tasca feta per qui en va ser el seu director general durant 21 anys en reconeixement a la seva trajectòria i la seva dedicació a favor del sector. Bono ha rebut el premi de mans del president de la Generalitat, Carles Puigdemont. Els premis Jordi Cartanyà, que fa 25 anys que reconeixen la creació de material de promoció turística o campanya publicitària, han recaigut en els ajuntaments de Cambrils (Baix Camp) i de l'Espluga de Francolí (Conca de Barberà). Fins a l'octubre, la demarcació ha assolit la xifra de 20,6 milions de pernoctacions -un 9% més que l'any anterior- a través de 5,4 milions de turistes.

El president delegat del Patronat de Turisme de la Diputació, Martí Carnicer, ha presentat les dades d'aquest exercici i ha subratllat els creixements registrats. Per tipus d'allotjament, els hotels són els que més han crescut, un 11%, seguits dels càmpings (9%), els apartaments (6%) i l'allotjament rural (5%). Pel que fa als mercats, s'ha registrat una tendència a l'alça en tots els casos llevat del rus, que enguany s'ha mantingut. A la Costa Daurada destaca el bon comportament del mercat irlandès, i de forma molt notable, el britànic, que se situa gairebé a nivell del francès. Pel que fa a les Terres de l'Ebre, el mercats espanyol, català, holandès i belga són els que creixen. Des del Patronat s'ha qualificat l'any d'atípic, atès que ha estat influenciat pel context social: la davallada del turisme a destinacions com Egipte, Tunísia o Turquia, l'antelació de les reserves i la baixada del preu dels carburants han afectat positivament. No obstant això, la depreciació de l'euro ha estat un fre per a mercats com el rus, ha indicat Carnicer.El president del Patronat ha posat de relleu l'increment de l'activitat de l'Aeroport de Reus (amb un increment de passatgers del 15,2%), l'evolució de l'activitat creuerística i les obres de Ferrari Land. Pel que fa a l'aeroport, Carnicer ha destacat l'elevat índex de retenció dels passatgers al territori: el 97% dels passatgers dels vols xàrter i el 85% dels viatgers de vols regulars es queden a la demarcació -una mitjana del 88%-.Per la seva banda, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha manifestat que les previsions de cara a l'any que ve "no afluixen", després d'un 2016 "molt bo i satisfactori". En aquest sentit, ha subratllat l'impuls que suposarà la inauguració de Ferrari Land. Malgrat tot, Poblet ha animat el sector a apostar per la innovació i a fidelitzar "els nous visitants i aquells que feia temps que no venien", sense perdre de vista un entorn "canviant i sensible a qualsevol incertesa". Octavi Bono, Premi Costa DauradaEl nou Director General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Octavi Bono (Riudoms, 1968), ha estat guardonat amb el Premi Costa Daurada 2016, en reconeixement al seu esforç i trajectòria relacionada amb el món del turisme. A la Diputació, va ocupar durant 21 anys la gerència i la direcció del Patronat de Turisme. Durant aquest temps va liderar l'aposta estratègica de la Diputació de Tarragona pel turisme i va definir estratègies diferenciades per a les dues marques que gestiona, Costa Daurada i Terres de l'Ebre, amb l'objectiu de potenciar les particularitats pròpies de cada territori. Pel que fa als premis Jordi Cartanyà, que fa 25 anys que reconeixen la creació de material de promoció turística o campanya publicitària, han guardonat, en la categoria litoral, a l'Ajuntament de Cambrils per a l'acció promocional "Recorda Cambrils per sempre. Crea la teva banda sonora de Cambrils". Es tracta d'una acció promocional a través d'Spotify que pretén que el visitant recordi set llocs singulars del municipi a través de la música.D'altra banda, el Premi Jordi Cartanyà interior ha guardonat l'Ajuntament de l'Espluga de Francolí per a la promoció de la Ruta Templera Hospitalera, a través de visites teatralitzades i d'accions de realitat virtual augmentada. El treball guardonat és un vídeo que, a partir dels dos principals recursos turístics del municipi, el Museu de la Vida Rural i les Coves, presenta la nova ruta.