Obre portes l'edició més independent del Rec.0 d'Igualada

Obre portes l'edició més independent del Rec.0 d'Igualada

Obre portes l'edició més independent del Rec.0 d'Igualada

ACN Igualada.-Les velles adoberies del barri del Rec d'Igualada tornen a tenir aquesta setmana una activitat bulliciosa amb motiu del Rec.014, el festival de moda, cultura i gastronomia que durant quatre dies envairà la capital de l'Anoia. La moda independent creix en l'edició d'hivern del Rec amb més de 25 dissenyadors que vendran les seves col·leccions a preus reduïts. En total, els visitants hi trobaran una vuitantena de marques, que s'instal·len de manera efímera en fàbriques tèxtils i adoberies que actualment es troben abandonades. Una de les organitzadores, Cristina Domènech, ha explicat que en aquesta edició s'han volgut potenciar les activitats culturals i gastronòmiques i, com a novetat, s'ha creat el 'pop up bar', amb propostes de restauradors i cuiners de proximitat.

A les deu en punt del matí, moment en què obrien portes les botigues efímeres del festival Rec.014, ja es començaven a veure les primeres cues i aglomeracions de gent. Un any més i per quinzè cop consecutiu, les antigues adoberies del barri igualadí del Rec es transformen en botigues de moda que venen els seus productes a preus rebaixats. Enguany hi ha presència d'una vuitantena de marques, entre noms consolidats i d'altres d'emergents.Precisament, els dissenyadors independents guanyen presència en aquesta nova edició del festival i n'hi haurà més de 25. Entre els noms de la moda independent que repeteixen s'hi troba Míriam Ponsa, Txell Miras i Josep Abril, mentre que les noves propostes arriben de la mà de la passarel·la 080 amb propostes de Carlota Oms, Pau Esteve, Rita Row o Les Chausseurs. Els independents, però, comparteixen espai amb grans marques de la moda com Levi's, Camper, Adidas, IKKS, Nice Things o Fox. Una de les marques aglutinades sota el paraigües de la 080 és Pau Esteve. Un dels socis de la marca, Niko Brauer, ha explicat que l'any passat ja van tenir presència al Rec.0 en el marc de la 'pop up day' i aquest any han decidit instal·lar-s'hi els quatre dies. Brauer veu important que marques com la seva que tenen presència a les passarel·les estiguin "a prop del consumidor" perquè "hi ha aquesta imatge de la moda de disseny que té molt 'glamour' i és molt llunyana, però la nostra identitat va en el sentit contrari". Brauer ha explicat que porten a Igualada estoc d'anys anteriors perquè els és "molt difícil competir amb marques que produeixen a la Xina i que ofereixen preus molt competitius". De la seva banda, Ingrid Pous, dissenyadora catalana de bosses, és el primer cop que participa al festival igualadí i ho troba una molt bona oportunitat per "tenir contacte directe amb els meus futurs clients". Pous creu que els espais del barri del Rec "són molt potents i tenen molta màgia" i, per això, considera que "se li podria treure més profit". Més gastronomia i més culturaUn dels punts forts de la quinzena edició del Rec.0 és la vessant gastronòmica amb el 'Rec Street Food'. Als tradicionals 'food trucks' -furgonetes de menjar de carrer-, enguany s'hi afegeix el 'pop up bar', un espai amb diferents propostes gastronòmiques de qualitat. Un dels restaurants que hi participen és el Nou Urbisol de Castellolí, propietat de la família Jubany. La seva responsable, Mercè Jubany, ha explicat que fa anys que tenia ganes de participar al Rec.0 i en el moment que els organitzadors li van fer la proposta de seguida va dir que sí: "era una cosa que em feia il·lusió de fa temps", ha expressat. Un altre dels restaurants que participen al 'pop up bar' és el Filete Ruso de Barcelona, que ja havien tingut presència al Rec.0 en anteriors edicions amb el seu 'food truck' Fileteando. El xef del restaurant, Enric Millà, ha explicat que en aquesta edició han decidit participar-hi amb el format de restaurant per donar a conèixer el seus productes de proximitat i quilòmetre zero. La cultura també guanya terreny al Rec.014, ja que, segons ha detallat una de les organitzadores del festival, Cristina Domènech, "el Rec és una fórmula de 'retail' però, per altra banda, és una experiència de compra i pensem que el visitant ha de tenir alguna cosa més que les botigues, s'ho ha de passar bé". Per això, ha dit Domènech, "cada cop hi ha més activitats culturals, com ara concerts o recitals de poesia, per no descuidar aquesta vessant". Algunes de les propostes culturals que es podran veure al llarg dels quatre dies són els concerts de grups com Xarim Aresté, Inspira, Museless o Double Chick. També hi haurà la presentació del llibre de Natza Farré, 'Curs de feminisme per microones', o un recital de poesia amb els poetes Enric Casasses i Josep Pedrals. 120.000 visitants en l'edició d'estiu del Rec.0El certamen Rec.0 Experimental Stores va néixer l'any 2009 de la mà de professionals del món del disseny i la comunicació per reivindicar el patrimoni del barri del Rec d'Igualada. L'objectiu dels seus impulsors era donar a conèixer el patrimoni industrial que alberga el barri i aconseguir que aquesta zona de la ciutat tingui vida tot l'any. Segons les dades de l'organització, unes 120.000 persones van participar en la passada edició del Rec.0, el juny del 2016.