Anuncis com aquest incitant a fumar eren habituals fa mig segle. Ara, els espots hauran d'alertar dels perills del tabac.
Anuncis com aquest incitant a fumar eren habituals fa mig segle. Ara, els espots hauran d'alertar dels perills del tabac.
Washington

Obliguen les tabaqueres nord-americanes a pagar anuncis contra el tabac

Els espots s'emeten en "prime time" per televisió, 50 anys després de prohibir a les companyies fer anuncis per la petita pantalla als Estats Units

RedaccióActualitzat

La televisió dels Estats Units torna a fer anuncis de tabac, però alertant, a partir d'ara, dels perills de fumar. La decisió forma part d'una sentència de fa més d'una dècada, que condemnava la indústria per menystenir els perills del consum de tabac.

Prop de cinquanta anys després que es va prohibir anunciar tabac per televisió, les tabaqueres tornen a aparèixer en "prime time" televisiu nord-americà, però amb un missatge contraposat. Apareixen advertint que cada any hi ha més gent que mor per consumir tabac que per altres causes, com els accidents de trànsit, la sida i l'alcohol, entre altres, o dient que les grans multinacionals van dissenyar els cigarrets per fer-los més addictius.

 

 

D'aquesta manera, les companyies estan complint el càstig d'una sentència que va iniciar-se el 1999 i que multa la indústria tabaquera per haver amagat els perills que representa fumar. També per haver manipulat els nivells de nicotina per crear addicció.

Els anuncis s'hauran de difondre cinc dies la setmana durant 52 setmanes a les principals cadenes de televisió i en horari de màxima audiència. Els costos de producció i difusió d'aquesta campanya milionària arriben als 30 milions de dòlars -25 milions i mig d'euros-, que van a càrrec de grans grups com Philip Morris, que produeix Malboro, i dels fabricants de Lucky Strike, Winston o Camel, entre d'altres.

Anar al contingut