Nufri inicia una campanya per valoritzar la Fuji de 2a categoria, destinant part de les vendes a un projecte al Camerun

Nufri inicia una campanya per valoritzar la Fuji de 2a categoria, destinant part de les vendes a un projecte al Camerun

Nufri inicia una campanya per valoritzar la Fuji de 2a categoria, destinant part de les vendes a un projecte al Camerun

Actualitzat
Responsables de Nufri i Plusfresc, amb representants de Mans Unides, menjant pomes Fuji de la campanya endegada per l'empresa hortofructicola lleidatana. Imatge del 4 de maig del 2017. (Horitzontal)

Responsables de Nufri i Plusfresc, amb representants de Mans Unides, menjant pomes Fuji de la campanya endegada per l'empresa hortofructicola lleidatana. Imatge del 4 de maig del 2017. (Horitzontal)

ACN Lleida.-Nufri ha endegat una iniciativa amb un component solidari amb l'objectiu de donar valor a la poma Fuji de segona categoria, la qual tot i tenir un aspecte visualment menys atractiu manté tot el seu gust. Amb la col·laboració de Plusfresc i de Mans Unides, l'empresa hortofructícola lleidatana comercialitzarà bosses envasades de dos quilos d'aquesta poma a un preu una mica inferior, entorn del 20%, al que tindria una Fuji de gamma alta per tal de donar sortida a aquest producte i evitar així el malbaratament alimentari, ja que part d'aquest producte s'hauria d'acabar destinant a la indústria o llençar-lo. Part dels ingressos que s'obtinguin amb la venda d'aquestes pomes, un mínim de 3.000 euros, es destinaran a un projecte de Mans Unides per ensenyar a pagesos del Camerun a cultivar d'una forma sostenible. De moment, aquestes bosses de pomes es poden comprar als establiments Plusfresc tot i que Nufri manté contactes amb altres cadenes de distribució per tal de fer arribar la campanya arreu de l'Estat.

La firma hortofructícola Nufri, amb la col·laboració de Plusfresc i Mans Unides, ha posat en marxa una campanya per valoritzar la poma Fuji de segona categoria, un producte que resulta més complicat de col·locar al mercat -i més tinent en compte els baixos preus de la fruita dolça- pel fet de presentar un aspecte visualment menys atractiu que la fruita de gamma alta, malgrat conservar tot el seu gust, segons ha remarcat Ignasi Argilés, director de producció i comercialització de Nufri. Així mateix, la iniciativa vol contribuir a reduir el malbaratament alimentari ja que molts cops aquesta poma de categoria inferior s'ha d'acabar llençant o destinar-la a la indústria, tal com ha assenyalat Xavier Navarro, responsable de fruites i verdures de Plusfresc.Amb aquests objectius, Nufri comercialitzarà bosses envasades de Fuji en un format de dos quilos amb el lema 'Ningú és perfecte, no et fiïs de les aparences i gaudeix del millor sabor'. Per dur a terme la campanya, l'empresa hortofructicultora compta amb la col·laboració de la cadena de supermercats Plusfresc, als establiments de la qual es poden adquirir les bosses envasades de poma Fuji. La iniciativa es durà a terme entre els mesos i de maig i juliol i Nufri preveu destinar-hi mig milió de bosses de dos quilos, fins a un milió de quilos. Tot i això, La firma manté converses amb altres cadenes de distribució per tal de fer arribar la campanya arreu de l'Estat. Les bosses es comercialitzen a un preu per quilo lleugerament per sota del que tindria la Fuji de gamma alta, entorn a un 20% inferior, però no s'ha volgut rebaixar més ja que part dels ingressos que s'obtinguin de la venda d'aquestes pomes aniran per a un projecte de Mans Unides al Camerun. En concret, els diners es destinaran a una escola de capacitació agrària d'aquell país per ensenyar a la gent a cultivar productes agraris d'una forma sostenible. "No és un tema de donar peixos sinó d'ajudar a pescar", ha assenyalat Argilés. Nufri es compromet a aportar a aquest projecte solidari un mínim de 3.000 euros, quantitat que s'incrementaria en funció de la resposta que acabi tenint la campanya de venda de pomes Fuji de segona categoria per parts dels consumidors. El representant de Mans Unides, Àngel Alsina, ha recordat que l'ONG, amb la col·laboració de persones voluntàries, treballa per reduir la fam en els països desafavorits. En aquest sentit, ha destacat que el projecte al qual es destinaran part dels diners de la venda de les pomes Fuji pretén "millorar les condicions de vida en comunitats de camperols pobres per ajudar-los a guanyar-se la vida i a sortir de la misèria". El lema de la campanya de Mans Unides d'aquest 2017 porta per lema 'El món no necessita més menjar sinó que necessita més gent compromesa', amb l'objectiu de combatre la fam al món. "Sense adonar-nos-en llencem molts aliments, quan podrien arribar a les mans de moltes persones que moren per no tenir-los", ha manifestat Maria Aurora Aubach, també de Mans Unides. I és que segons l'ONG, actualment un terç dels aliments que es comercialitzen al món acaben llençats a les escombraries. Des de Nufri han explicat que en funció de l'acollida que tingui la iniciativa i amb vista a l'any vinent, la firma es plantejarà si repeteix la campanya amb la Fuji o si l'amplia a altres varietats de fruita.