Nova campanya contra la violència domèstica amb cares conegudes

D'aquí a uns dies es podran tornar a veure en diaris i televisions les campanyes institucionals per a l'eliminació de la violència contra les dones. Un problema que, ara ja conegut per tota la societat, no deixa de generar noves víctimes. En els últims anys ha millorat la conscienciació social, però no n'hi ha prou.
Nova campanya contra la violència domèstica amb cares conegudes
Institut Català de la Dona

Nova campanya contra la violència domèstica amb cares conegudes

D'aquí a uns dies es podran tornar a veure en diaris i televisions les campanyes institucionals per a l'eliminació de la violència contra les dones. Un problema que, ara ja conegut per tota la societat, no deixa de generar noves víctimes. En els últims anys ha millorat la conscienciació social, però no n'hi ha prou.
A l'oficina d'atenció a la dona, cada dia reben vint trucades exposant casos de violència domèstica o demanant què fer. De les trucades es desprèn que la meitat de les dones que truquen tenen entre 30 i 50 anys i que viuen a l'àrea metropolitana de Barcelona. També es posa de manifest que comença a aflorar el maltractament psicològic, gairebé un 60% de les trucades s'hi refereixen. Dades que, juntament amb les denúncies que es fan a la policia, ratifiquen la gravetat del problema. L'ascensió és constant, i fins a finals d'octubre ja s'havia superat la xifra de tot l'any passat. Des de l'Institut Català de la Dona es demana un canvi d'actitud. La campanya del 2002 amb motiu del Dia per l'Eliminació de la Violència contra la Donatorna a implicar els homes. Ells són els que donen el missatge: pegar, maltractar, humiliar la dona és anar pel camí equivocat. L'Institut aposta perquè els actes de violència domèstica siguin considerats delictes i no faltes i perquè la llei no deixi lloc a la interpretació dels jutges.