Nou retard en la posada en marxa del TGV entre Madrid i Lleida

L'entrada en funcionament del TGV entre Madrid i Lleidaserà objecte d'un altre retard. Responsables de l'ens Gestor d'Infraestructures Ferroviàries, el GIF, han explicat a Madrid que la línia encara no és operativa. El president del GIF, Ramón Escribano, ha detallat que les empreses Cobra i Ansaldo, contractades per instal·lar el sistema de seguretat i la senyalització de la via, han tornat a incomplir el termini per lliurar la comanda que els havia fet el Ministeri de Foment. Ara, el GIF ha donat 15 dies més a les empreses perquè enllesteixin les obres.
Nou retard en la posada en marxa del TGV entre Madrid i Lleida
Lleida

Nou retard en la posada en marxa del TGV entre Madrid i Lleida

L'entrada en funcionament del TGV entre Madrid i Lleidaserà objecte d'un altre retard. Responsables de l'ens Gestor d'Infraestructures Ferroviàries, el GIF, han explicat a Madrid que la línia encara no és operativa. El president del GIF, Ramón Escribano, ha detallat que les empreses Cobra i Ansaldo, contractades per instal·lar el sistema de seguretat i la senyalització de la via, han tornat a incomplir el termini per lliurar la comanda que els havia fet el Ministeri de Foment. Ara, el GIF ha donat 15 dies més a les empreses perquè enllesteixin les obres.
Segons el GIF, ara per ara la línia del tren de gran velocitat Madrid-Lleida està al 90% del rendiment òptim, i no es podran fer els viatges de prova fins que no estigui al 99%. Falta el que anomenen ajustos finals de senyalització i comprovació d'enclavaments, dos dels grans problemes que s'havien detectat. Les obres havien d'estar enllestides dissabte, però les empreses no han complert el contracte i ara el GIF estudia emprendre accions legals. Segons el GIF, aquestes firmes, que seran sancionades econòmicament, disposen ara de 15 dies més per enllestir les obres. En aquest temps, les empreses hauran d'entregar les obres enllestides. Un cop això sigui una realitat, començaran els viatges de proves, que podrien durar entre 2 i 4 setmanes. Només després d'aquest període i segons el resultat, Foment anunciarà la data d'explotació comercial del TGV. En tot cas, aquest nou contratemps endarrereix un mínim de dues setmanes les proves que GIF i Renfe tenien previst començar i, per tant, suposa un nou retard en la inauguració de la línia. Pel que fa l'estat del terreny en alguns punts de la línia, el GIF ha dit que ha fet estudis propis. Reconeix que hi haurà almenys uns 12 punts que necessitaran més reforçament i més manteniment, però que aquests problemes no repercutiran en la posada en marxa de la línia. Aquesta línia, segons les primeres dates, hauria d'haver entrat en funcionament al desembre del 2002.