CCOO convoca aturades parcials a Renfe per dilluns i dijous. (Foto: Renfe)
CCOO convoca aturades parcials a Renfe per dilluns i dijous. (Foto: Renfe)
Catalunya

Normalitat en la primera aturada de la vaga parcial de Renfe convocada per avui i dijous 29 de setembre

Atenció als usuaris de Renfe. Aquest dilluns el sindicat de CCOO ha convocat una vaga contra la privatització del transport de mercaderies de la companyia. L'aturada es fa en dos tongades. Una primera que s'ha fet de 7 del matí a les 9 hores, i una segona que es farà de les 20 a les 22 hores de la nit. La companyia ha informat que, durant la primera aturada, els serveis mínims s'han complert amb normalitat i que els combois han circulat sense incidències. Els serveis mínims garanteixen el 75% dels trens de Rodalies, xifres molt similars de servei per als combois de Mitjana i Llarga Distància.

Actualitzat
Els serveis mínims fixats per la Generalitat i el Ministeri de Foment davant les aturades parcials "s'estan complint amb normalitat i sense cap tipus d'incidència", segons ha informat un portaveu de la companyia a Catalunya.

La primera aturada de la vaga convocada per CCOO s'ha fet de 7.00 a 9.00 hores i n'hi haurà una segona que es farà de 20.00 a 22.00 hores, mentre que dijous 29 de setembre, seran d'11.00 a 15.00 hores i de 18.00 a 22.00 hores.

Renfe ha garantit, i ho ha complert, 2 de cada 3 trens de Rodalies i Regionals, en hora punta, i gairebé 3 de cada 4 pel que fa a Llarga Distància. Fora d'aquests horaris més transitats, la companyia només obligarà a circular un de cada 3 trens.

Contra la privatització

L'objectiu de la convocatòria és protestar pel pla de segregació i privatització del transport de mercaderies per ferrocarril.

Fons de CCOO han explicat a EFE que Renfe ha forçat 84 treballadors de mercaderies a integrar-se en altres petites empreses, en les quals l'operadora pública ostenta actualment el 55% del capital. No obstant això, i en opinió del sindicat, la participació de la companyia ferroviària en aquestes empreses pot ser modificada en el futur i és per això que Renfe ha de garantir als treballadors traspassats la reincorporació, cosa que no ha fet.

Anar al contingut