Nivells d'audiència històrics de TV3 durant l'octubre

El referèndum de l'1-O i les seves conseqüències polítiques i socials han fet pujar l'audiència dels mitjans de la CCMA, que també són valorats com els més creïbles i imparcials

RedaccióActualitzat

El referèndum de l'1 d'octubre va suposar l'arrencada d'un mes de molta tensió política que, com és lògic, ha despertat molta atenció mediàtica. Aquell dia, fins a 4.200.000 persones van connectar en algun moment amb TV3 per informar-se de com estava anant la cita electoral, una xifra insòlita.

Des d'aleshores, les xifres d'audiència han batut rècords, de manera que l'octubre s'ha tancat amb una quota de pantalla del 17,5%, una xifra que no s'aconseguia des de feia 10 anys, quan hi havia moltes menys cadenes per triar. A més, la diferència amb la resta és també un altre rècord: més de 8 punts respecte a la segona, que és La Sexta, una posició tampoc gens habitual per a aquesta cadena.

 

TV3, líder cada dia

TV3 ha estat líder tots els dies del mes, i sumat al final de setembre, aquesta cadena ha liderat les audiències 42 dies seguits. El dimarts 3, el dia de la vaga, amb centenars de milers de persones omplint els carrers de moltes ciutats, tant el "Telenotícies Migdia" com el "Telenotícies Vespre" van superar el milió d'espectadors, i el "Comarques" va superar els 700.000.

Però l'actualitat informativa no s'ha limitat als telenotícies i als programes informatius especials: també d'altres, com "Polònia", "30 minuts" o "Preguntes freqüents", s'han situat entre els 30 més vistos.

De fet, 30 dels 40 programes més vistos a Catalunya durant l'octubre són de TV3. També "Merlí" s'ha mantingut amb xifres molt altes. Entre els que s'estrenen, "Com si fos ahir" ha liderat cada dia la seva franja horària i tant "Està passant" com "Tarda oberta" han estat líders a la seva franja la majoria dels dies.

Primera també en credibilitat i imparcialitat

A les xifres d'audiència, s'hi sumen, a més, les que analitzen la qualitat de les diferents cadenes de televisió. Segons el panel fet per l'empresa GFK, els informatius de TV3 són els més valorats per l'audiència, que els considera els més creïbles i imparcials.

Tot el que s'ha viscut en aquests 31 dies s'ha explicat també a través del 3/24 i de les webs de la corporació. Els espectadors les han triat per informar-se i, s'han tornat a batre rècords d'audiència, de consum web, de vídeos i d'àudios.

 

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut