Barcelona

Nissan recupera el torn de nit amb 600 contractes nous amb un sou inferior a la resta

Fa uns quatre mesos, l'empresa Nissan va ser notícia pels seus problemes de viabilitat; de fet, van arribar a presentar un expedient de regulació que preveia fer fora més de 800 treballadors. Al final es va arribar a un pacte, i ara es comencen a fer realitat alguns dels acords presos en la línia d'anar prejubilant els empleats de més edat, i amb més sou, i subsituir-los per gent més jove. Per començar, ara, Nissan recupera el torn de nit. Són treballadors joves i amb condicions diferents: cobraran bastant menys que la resta de la plantilla.

Actualitzat
L'increment de vendes d'aquest any i la necessitat d'augmentar la producció d'aquestes furgonetes, que després es comercialitzen com a models de Nissan, Renault i Opel, ha obligat la direcció de la firma nipona a contractar durant l'estiu fins a 600 treballadors temporals. D'aquests, uns 240, seran els encarregats de tornar a posar en marxa el torn de nit a la factoria de la Zona Franca. D'entrada, aquest tercer torn funcionarà durant un any, però, si es manté l'actual increment de vendes, podria arribar a consolidar-se. Una situació que contrasta amb la viscuda fa només uns mesos, quan la direcció de Nissan va amenaçar d'acomiadar 840 treballadors i traslladar la producció a Àsia, ja que considerava que la planta catalana no era competitiva. Als nous treballadors de Nissan se'ls aplicarà la doble escala salarial prevista en el conveni. Això farà que, inicialment, el seu salari base sigui fins a un 25% inferior al de la resta de la plantilla, tot i que en 4 anys s'igualarà. A més, com a mínim 300 d'aquests eventuals s'acabaran convertint en indefinits. Precisament, rejovenir les plantilles, i, de retruc, retocar a la baixa els salaris, és una de les prioritats d'una bona part de les firmes automobilístiques. Així, en els pròxims anys, fins a 6.000 treballadors de més de 60 anys es veuran afectats pels anomenats "contractes de relleu". En la indústria automobilística espanyola, aquesta modalitat ja s'aplica des del 2002 a Seat, on els treballadors més veterans són substituïts de manera progressiva per operaris més joves.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut