Imatge d'arxiu de la planta de Nissan a la Zona Franca
Imatge d'arxiu de la planta de Nissan a la Zona Franca
Barcelona

Nissan adjudica definitivament a la planta de Barcelona el nou turisme, que crearà mil llocs de treball

La direcció de Nissan al Japó ha adjudicat definitivament el nou vehcile a la planta de Barcelona, que suposarà la creació de mil llocs de treball i una inversió de 130 milions. L'anunci oficial es farà aquest migdia amb la presència del president de la Generalitat i altres autoritats.

RedaccióActualitzat
La direcció de Nissan al Japó ha adjudicat definitivament a la planta de Barcelona la fabricació del nou turisme compacte per al seu mercat europeu, tal com ja s'esperava després de l'acord per reduir els costos laborals tancat amb els sindicats a Barcelona la setmana passada. Encara que l'adjudicació es donava ja pràcticament per feta, la direcció del Japó tenia l'última paraula i no ha estat fins aquest dilluns que la multinacional ho ha confirmat.

L'anunci oficial s'ha fet amb un acte solemne amb la presència del president de la Generalitat, Artur Mas, el conseller delegat de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, del secretari d'indústria del Ministeri, Luis Valero, del conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, i de l'alcalde de de Barcelona, Xavier Trias, entre altres autoritats.

El cotxe que es fabricarà, a partir del 2014, serà el primer turisme que es produirà a la factoria de Barcelona i haurà de competir al mercat amb supervendes com el Golf, el Ford Focus o el Seat León. Se'n fabricaran 80.000 unitats l'any i suposarà 1.000 llocs de feina nous a la planta de la Zona Franca i uns 3.000 per a proveïdors. Nissan invertirà 130 milions d'euros en l'adaptació de la fàbrica.

A part de donar continuïtat a la planta de la Zona Franca, aquesta adjudicació permetrà deslligar Barcelona de la producció dels 4x4, actualment en declivi, i fabricar 24.000 unitats de la pickup de Nissan, 1-Ton.

L'adjudicació arriba després de més de sis mesos de negociació entre l'empresa i els sindicats i d'un pacte de competitivitat per augmentar la productivitat de la planta de Barcelona, que preveu la creació d'una doble escala salarial, de manera que els nous contractats cobraran un 20% menys que la plantilla actual.

Tot plegat, després que, la setmana passada, l'USOC, la primera força sindical a la fàbrica, va acceptar firmar en solitari el pacte de competitivitat que reclamava Nissan i que l'empresa va anunciar que Barcelona havia perdut l'oportunitat d'aconseguir l'adjudicació i va augurar una "mort lenta" de la planta. Finalment, el gir que va permetre l'acord defintiu va ser la proposta alternativa elaborada per CCOO i UGT, amb majoria al comitè, i que van avalar els seus afiliats aquest cap de setmana en assemblea.
Anar al contingut