Els pilots lluiten per la primera posició a la sortida del GP del Japó 2015
Els pilots lluiten per la primera posició a la sortida del GP del Japó 2015

Ni el Barça, ni Barcelona. El que al món més s'associa amb Catalunya és la Fórmula 1

Avui a l'espai "Big data" del "Catalunya vespre" s'analitza la imatge de Catalunya als mitjans en línia del planeta, en un estudi elaborat per a Catalunya Ràdio per la consultoria Sibilare.

Actualitzat

L'informatiu "Catalunya vespre", amb Kílian Sebrià, explica avui a l'espai "Big data" que l'estudi ha analitzat més de dos milions de notícies publicades en mitjans digitals d'arreu del món, 103 països en total, des de principis d'any. Els temes amb els quals més s'associa Catalunya es poden classificar en tres blocs: esports –en què la Fórmula 1 i el Barça són els clars protagonistes–, Barcelona i la política.

França és el país on més es parla de Catalunya, amb més de 53.000 mencions, seguit dels Estats Units, amb més de 33.000 mencions; Veneçuela, amb més de 31.000 mencions, i Alemanya, amb 30.000.

La Fórmula 1, la gran ambaixadora de Catalunya

Pel que fa als temes de conversa, 63.000 del total d'impactes –xifra que representa una mitjana de 215 mencions al dia– fan referència a la Fórmula 1, perquè a Catalunya es disputa el Gran Premi de Fórmula 1 i perquè el circuit porta el nom de Barcelona-Catalunya, de manera que aquest esdeveniment esportiu permet situar Catalunya en el mapa i fa que aparegui associada a conceptes com "Fórmula 1", "Fernando Alonso", "Lewis Hamilton", "Mercedes" i "McLaren".

La situació política, el segon tema més comentat

La situació política és el segon motiu del qual més es parla sobre Catalunya arreu del món, amb 57.000 impactes.

El 27 de setembre, arran de les eleccions, va ser el dia de l'any en què es van generar més impactes a la premsa on-line d'arreu del món.

Un dels conceptes més esmentats és "Mariano Rajoy" i la seva postura davant el procés sobiranista, tot i que també s'esmenten altres conceptes com "Ada Colau", "Convergència" i "la família Pujol".

Barcelona i el Barça, dues marques segures per representar Catalunya

La marca Barcelona també representa un valor segur i constant per a Catalunya, ja que apareix citada cada vegada que es parla de la capital. Un cas semblant al del Barça, que funciona com un gran ambaixador de Catalunya al món, especialment per totes les mencions que es fan relacionades amb el futbol. De la mateixa manera que el trident del Barça: Messi, Neymar i Luis Suárez, també són els millors ambaixadors de Catalunya als seus països. De manera que quan a l'Argentina, el Brasil i l'Uruguai, respectivament, apareixen mencions amb els noms dels seus jugadors insígnia, van associats a les marques Barça i Catalunya.

Per analitzar els resultats del "Big data", avui el "Catalunya vespre" entrevistarà Fernando Prado, responsable global de l'estudi de Reputations Institute.

 

L'informatiu "Catalunya vespre" s'emet de dilluns a divendres, de 19.00 a 22.00.

 

 

Catradio.cat/catalunyavespre

Facebook.com/catvespre

Twitter.com/catvespre

 

Anar al contingut