Neix "Made in green", un certificat ecològic i social internacional per als productes tèxtils

L'Institut Tecnològic Tèxtil (Aitex) llança al mercat "Made in green", la primera certificació ecològica i social de caràcter internacional per a productes tèxtils. El segell "Made in green" certifica que la peça de roba no conté substàncies nocives per a la salut i que ha estat produïda respectant el medi ambient i els drets universals dels treballadors. La iniciativa també neix com una mesura de protecció als productes tèxtils europeus, que s'han vist afectats per l'allau d'importacions d'origen asiàtic.
Neix "Made in green", un certificat ecològic i social internacional per als productes tèxtils
Barcelona

Neix "Made in green", un certificat ecològic i social internacional per als productes tèxtils

L'Institut Tecnològic Tèxtil (Aitex) llança al mercat "Made in green", la primera certificació ecològica i social de caràcter internacional per a productes tèxtils. El segell "Made in green" certifica que la peça de roba no conté substàncies nocives per a la salut i que ha estat produïda respectant el medi ambient i els drets universals dels treballadors. La iniciativa també neix com una mesura de protecció als productes tèxtils europeus, que s'han vist afectats per l'allau d'importacions d'origen asiàtic.
Actualitzat
La certificació "Made in green", impulsada per l'Institut Tecnològic Tèxtil (Aitex), que avui s'ha presentat a Barcelona, té vocació internacional i neix amb la intenció de protegir el producte tèxtil europeu davant l'allau de productes asiàtics, incidint en aspectes com la conscienciació del consumidor final i la cadena de valor.

Aquest segell garanteix que l'article tèxtil que tingui aquesta marca no conté substàncies nocives i que ha estat produït d'acord amb els drets universals dels treballadors de l'Organització Mundial del Treball.

L'Institut Tecnològic Tèxtil, que compta amb 850 empreses associades i concentra un 30% dels seus associats a Catalunya, serà l'organisme certificador que validarà la veracitat i l'autenticitat dels certificats i productes tèxtils etiquetats que circulen pel mercat amb aquesta marca registrada.

Evitar la competència deslleial

El mercat del tèxtil per a la llar, gèneres de punt i la confecció s'ha vist sotmès a profunds canvis arran de la globalització dels mercats i l'entrada de la Xina a l'Organització Mundial del Comerç.

L'objectiu de "Made in green" és, segons els seus promotors, exigir que la lògica globalització de l'activitat comercial comporti una globalització en les condicions de fabricació i caracterització dels productes d'acord amb la legislació internacional vigent. D'aquesta manera, es pretén evitar la competència deslleial i conscienciar el consumidor final i la cadena de valor d'una sèrie d'atributs de qualitat.

NOTÍCIES RELACIONADES