Neix el consorci de Girona que gestionarà les tres "vies verdes" de la província

L'èxit que tenen les tres "vies verdes" de les comarques de Girona, que permeten fer a peu o en bicicleta més de 100 quilòmetres, ha comportat que diferents municipis de l'Empordà hagin demanat de fer-ne. Les tres vies recuperades d'antics traçats de tren ja s'han unit en un únic consorci a Girona, el qual integra els més de 20 ajuntaments per on passen les vies, alguns dels consells comarcals i la Diputació de Girona. Fins ara cada ruta era gestionada per un consorci.
Neix el consorci de Girona que gestionarà les tres "vies verdes" de la província
Girona

Neix el consorci de Girona que gestionarà les tres "vies verdes" de la província

L'èxit que tenen les tres "vies verdes" de les comarques de Girona, que permeten fer a peu o en bicicleta més de 100 quilòmetres, ha comportat que diferents municipis de l'Empordà hagin demanat de fer-ne. Les tres vies recuperades d'antics traçats de tren ja s'han unit en un únic consorci a Girona, el qual integra els més de 20 ajuntaments per on passen les vies, alguns dels consells comarcals i la Diputació de Girona. Fins ara cada ruta era gestionada per un consorci.
Les tres "vies verdes" de la província de Girona, la Ruta de la Via del Tren, la Ruta del Carrilet i la Ruta del Ferro, ja són gestionades per un organisme, el Consorci de les Vies Verdes de Girona, que integra els 23 ajuntaments de les poblacions implicades, alguns dels consells comarcals i la Diputació de Girona. Fins ara cada ruta era gestionada per un consorci. El president del nou organisme, Joan Manuel Bassols, ha anunciat durant la presentació del consorci que alguns ajuntaments de l'Alt Empordà "estudien la possibilitat de crear un itinerari i agregar-lo a la ruta actual, que té 100 quilòmetres i que permet anar a peu o en bicicleta des del Pirineu fins a la Costa Brava". Es tracta, segons Bassols, dels consistoris de Figueres, Roses, Vilamalla i Castelló d'Empúries. Els Ajuntaments d'altres comarques, com ara el de la Bisbal d'Empordà, també estudien la possibilitat de crear un itinerari a partir de l'antic traçat del ferrocarril que passa per la localitat. El nou consorci destinarà aquest any 98.000 euros al manteniment i millora de les rutes existents.