Nadal admet que l'accident del Carmel es podria haver evitat reforçant el túnel de maniobres

En una compareixença de dues hores al Parlament, el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha fet un exhaustiu repàs de la crisi al Carmel arran de l'esvoranc causat per les obres de la línia 5 del metro i ha insistit que la prioritat de l'executiu ha estat en tot moment garantir la seguretat de les persones. Nadal, però, també ha fet autocrítica i ha admès que l'accident es podria haver evitat amb més reforços en la volta del túnel. Sobre els responsables, ha dit que no és moment de buscar culpables i ha avançat que tornarà a comparèixer per explicar el resultat de les investigacions.
Nadal admet que l'accident del Carmel es podria haver evitat reforçant el túnel de maniobres
Barcelona

Nadal admet que l'accident del Carmel es podria haver evitat reforçant el túnel de maniobres

En una compareixença de dues hores al Parlament, el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha fet un exhaustiu repàs de la crisi al Carmel arran de l'esvoranc causat per les obres de la línia 5 del metro i ha insistit que la prioritat de l'executiu ha estat en tot moment garantir la seguretat de les persones. Nadal, però, també ha fet autocrítica i ha admès que l'accident es podria haver evitat amb més reforços en la volta del túnel. Sobre els responsables, ha dit que no és moment de buscar culpables i ha avançat que tornarà a comparèixer per explicar el resultat de les investigacions.
El titular d'Obres Públiques ha fet un relat detallat de les circumstàncies de l'accident i ha explicat les mesures que ha pres el govern per atendre els afectats. Nadal ha qualificat l'esfondrament d'accident greu de conseqüències imprevisibles. Tan imprevisibles i invisibles, ha dit, com la falla que arrossega les terres, formada de gresos i pissarres entre l'excavació de la cua del túnel de maniobra. Nadal ha dit que l'esfondrament es va deure a una falla geològica indetectable.

Davant d'això, ha explicat que es va decidir desallotjar 1.057 persones i ha insistit que des del primer moment la prioritat ha estat la seguretat dels veïns, els seus béns i els treballs de reforç de l'obra. Tot i això, ha reconegut que el govern va pecar d'optimisme quan va autoritzar el retorn inicial d'una part dels afectats. Nadal ha assegurat que en cap cas van cometre una imprudència. El conseller, però, ha reconegut que s'ha creat una situació d'incertesa entre els afectats provocada per la falta d'informació.

En la seva compareixença, Nadal també ha fet autocrítica i ha reconegut que alguna cosa ha fallat en la construcció del túnel, però no ha assenyalat cap responsabilitat i ha avançat que d'aquí a unes tres setmanes tornarà a comparèixer al Parlament per explicar els resultats de les investigacions iniciades. El conseller ha reconegut que l'esvoranc no es podia preveure, però sí evitar, tenint en compte la geologia del terreny, amb millors sistemes de reforç de la volta del túnel i més cales a les zones més complexes. Això sí, el conseller ha recordat que el govern de Convergència i Unió va iniciar el projecte per ampliar la línia 5 del metro cap al Carmel i ha destacat que l'anterior govern va decidir fer el túnel al Carmel i no a Horta, tal com estava previst inicialment.

Nadal ha anunciat que a partir d'ara s'ha prohibit a Catalunya la construcció de túnels amb el mètode austríac.

El tripartit dóna suport al govern

Els tres grups polítics que donen suport al govern consideren bona la gestió de la crisi del Carmel, perquè sempre s'ha prioritzat la seguretat de les persones.

Els socialistes consideren que la manera com s'estan portant les coses és digne d'elogi, un model a seguir. ERC també en fa una bona valoració, tot i reconèixer que va ser un error reallotjar els veïns del carrer Sigüenza. Joan Boada, d'Iniciativa, creu que el que cal és no tornar a assumir projectes del govern anterior sense abans revisar-los a fons.

NOTÍCIES RELACIONADES