Municipis francesos, andorrans i catalans reclamen l'eix viari que uneix Barcelona i Tolosa

Més de noranta municipis catalans, francesos i andorrans han fet una crida des d'Andorra la Vella perquè es tiri endavant l'eix viari E-9, que ha d'unir Barcelona i Tolosa de Llenguadoc a través de la Cerdanya. A Catalunya, el tram fins a Berga ja té quatre carrils, però entre aquest punt i Tarascon-sur-Ariège les obres estan molt endarrerides i encara hi ha 114 quilòmetres per fer.
Municipis francesos, andorrans i catalans reclamen l'eix viari que uneix Barcelona i Tolosa
Andorra

Municipis francesos, andorrans i catalans reclamen l'eix viari que uneix Barcelona i Tolosa

Més de noranta municipis catalans, francesos i andorrans han fet una crida des d'Andorra la Vella perquè es tiri endavant l'eix viari E-9, que ha d'unir Barcelona i Tolosa de Llenguadoc a través de la Cerdanya. A Catalunya, el tram fins a Berga ja té quatre carrils, però entre aquest punt i Tarascon-sur-Ariège les obres estan molt endarrerides i encara hi ha 114 quilòmetres per fer.
Imatge de la C-16

La E-9 situaria Andorra a dues hores tant de Barcelona com de la capital del Llenguadoc

Un dels pocs trams de l'E-9 que queda per desdoblar és el que travessa la Cerdanya des del túnel el Cadí fins al túnel de Pimorent. Són uns 50 quilòmetres a la part catalana i uns 50 més a la part francesa. El secretari de Planificació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Oriol Nel·lo, ha explicat que en aquest tram hi ha una "dificultat enorme" per millorar la via. Una de les alternatives que estudia el Departament de Medi Ambient és la construcció d'una successió de ponts i viaductes per desdoblar l'eix transversal "sencer", amb un projecte pressupostat en uns 700 milions d'euros.

El manifest signat aquest dimarts pretén potenciar els gairebé 400 quilòmetres que uneixen la capital catalana i Tolosa de Llenguadoc i ressalta "la importància estratègica de la via", el "caràcter internacional" i "el respecte absolut pel paisatge del territori per on transcorre". No obstant això, el territori té por que la construcció d'una via ràpida divideixi la comarca i perjudiqui el medi ambient. Això és el que han transmès els polítics cerdans que s'han desplaçat a Andorra.

Aquesta nova infraestructura situaria Andorra a dues hores tant de Barcelona com de la capital del Llenguadoc.