Multa de dos milions a Renfe per no informar de la diferència de preus dels bitllets a les taquilles i en venda automàtica

L'Agència Catalana del Consum va instar l'operadora a informar de la diferència de preus en els bitllets de llarg recorregut l'agost del 2015, però Renfe no ho ha fet
Multa de dos milions a Renfe per no informar de la diferència de preus dels bitllets a les taquilles i en venda automàtica
Barcelona

Multa de dos milions a Renfe per no informar de la diferència de preus dels bitllets a les taquilles i en venda automàtica

L'Agència Catalana del Consum va instar l'operadora a informar de la diferència de preus en els bitllets de llarg recorregut l'agost del 2015, però Renfe no ho ha fet
Redacció Actualitzat
Estació de Sants a Barcelona

Multa a Renfe per la diferència de preu dels bitllets entre la taquilla i la venda automàtica

L'Agència Catalana del Consum ha multat Renfe amb dos milions d'euros per no haver informat els usuaris de les diferències entre els preus dels bitllets de llarg recorregut venuts a les taquilles o a les màquines expenedores.

Consum va tenir coneixement que, a l'estació de Barcelona-Sants, Renfe aplicava preus diferents als bitllets de llarg recorregut en funció de si el pagament es feia per les taquilles de l'estació o mitjançant les màquines automàtiques. Els preus dels bitllets venuts a la taquilla són més cars.

Els responsables de consum van poder comprovar que a l'estació no hi ha cap cartell indicatiu que informi de la referida diferència, ni tampoc s'informa a través de la megafonia de l'existència de dos tipus de preus.

El conseller d'Empresa i Ocupació, Jordi Baiget, diu que el govern ha de vetllar perquè es compleixin els drets dels consumidors i que és obligació de Renfe oferir informació sobre els diferents preus d'un bitllet depenent de si es compra per una via o l'altra. L'agost del 2015, l'Agència Catalana del Consum ja va instar l'operadora ferroviària a informar els usuaris d'aquesta diferència de preus. Segons el conseller, el govern ha decidit sancionar Renfe davant dels "incompliments reiterats".