Movistar oferirà tarifes més barates a canvi de rebre publicitat

Els usuaris que estiguin disposats a rebre publicitat a canvi de tarifes més barates i, fins i tot, gratuïtes, estan d'enhorabona. Telefónica ha anunciat que posarà en marxa el sistema de patrocini de serveis al mòbil, que és el nom que rep aquesta opció. L'operadora espanyola té intenció d'activar aquest servei aquest any, sense precisar més. Orange ja disposa d'un altre servei que inclou descomptes a la factura a canvi de publicitat.
Movistar oferirà tarifes més barates a canvi de rebre publicitat
Barcelona

Movistar oferirà tarifes més barates a canvi de rebre publicitat

Els usuaris que estiguin disposats a rebre publicitat a canvi de tarifes més barates i, fins i tot, gratuïtes, estan d'enhorabona. Telefónica ha anunciat que posarà en marxa el sistema de patrocini de serveis al mòbil, que és el nom que rep aquesta opció. L'operadora espanyola té intenció d'activar aquest servei aquest any, sense precisar més. Orange ja disposa d'un altre servei que inclou descomptes a la factura a canvi de publicitat.
Un dels telèfons de Sony Ericsson amb què està treballant Telefónica. (Foto: Telefónica)

Movistar vol fer un pas endavant en la publicitat interactiva i el patrocini de serveis al mòbil. (Foto: Telefónica)

Els abonats de Movistar que vulguin el servei s'hauran de donar d'alta. A canvi, per cada anunci que acceptin rebran punts que serviran per abaratir la factura del mòbil o bé per rebre descomptes dels mateixos anunciants. L'empresa assegura que el client en surt doblement beneficiat, perquè a banda de la rebaixa rep ofertes publicitàries dels seus anunciants i productes preferits.

Orange ja disposa d'un servei en què el client pot acceptar publicitat abans de contestar una trucada, mentre que Vodafone introdueix publicitat durant les descàrregues de videojocs.

Un altre servei que prepara Telefónica és la publicitat interactiva multipantalla, que fa servir tant el mòbil, com internet i la televisió. És una forma interactiva de publicitat, on l'usuari veu l'anunci i, si ho desitja, pot clicar-hi i ampliar la informació. La companyia destaca que, amb aquest mètode, el client rep "ofertes de valor, personalitzades i adaptades als seus gustos".

Aquestes novetats ja s'estan provant en dispositius de Sony Ericsson i Alcatel-Lucent. Telefónica ha subratllat el potencial del màrqueting al mòbil i ha citat un estudi d'eMarketer que assegura que el negoci de la publicitat al mòbil podria arribar a gairebé 8.000 milions d'euros a tot el món l'any 2010, pràcticament una tercera part a l'Europa Occidental.

NOTÍCIES RELACIONADES