Els logotips de Telefónica i Movistar, en un edifici de Mèxic (Reuters)
Els logotips de Telefónica i Movistar, en un edifici de Mèxic (Reuters)

Movistar investiga un error de seguretat que ha exposat dades dels seus clients

Facua ho considera "la bretxa més gran de seguretat en la història de les telecomunicacions a Espanya"

RedaccióActualitzat

Telefónica "ha iniciat una anàlisi" del "forat de seguretat" detectat a la seva web i assegura que "aquesta matinada la vulnerabilitat ja ha quedat resolta".

L'associació de consumidors Facua ha denunciat avui l'existència d'un "forat de seguretat" a la web de Movistar que ha permès accedir a dades personals i de facturació dels clients d'aquesta operadora telefònica i d'internet.

En concret, han quedat al descobert dades com el nom, el domicili, les adreces de correus electrònics, el detall de les trucades i els números de telèfon fixos i mòbils.

 

Facua-Consumidors en acció també ha explicat que ja no és possible accedir a les dades dels usuaris exposades per l'error, perquè aquest diumenge el va comunicar a Movistar que, de matinada, ha eliminat funcionalitats de la seva web per solucionar l'error.

Facua considera que es tracta de "la bretxa més gran de seguretat en la història de les telecomunicacions a Espanya" i que aquest dilluns ha presentat una denúncia contra Telefónica España i Telefónica Móviles davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

Telefònica, per la seva banda, ha reconegut que un error ha permès veure dades de facturació dels clients. Tot i això no ha especificat el nombre d'usuaris afectats. La companyia, però, descarta que s'hagi fet cap ús fraudulent de les dades, i remarca que es mostraven de manera aleatòria.

Per accedir a les dades d'altres clients de Movistar calia ser-ne client. Després d'introduir el número de DNI i la contrasenya, quan es volia consultar una factura la pàgina mostrava factures d'altres clients, emeses des de l'agost del 2017.

ARXIVAT A:
Internet
Anar al contingut