Barcelona

Morlán fa autocrítica per l'avaria de Renfe a Bellvitge i avisa que els errors no es poden repetir

El servei de rodalia de Renfe opera amb normalitat després que aquest dijous una avaria a la catenària a prop de Bellvitge va deixar un tren atrapat durant gairebé tres hores. El remolcador que havia d'arrossegar el comboi no va poder prestar el servei, i els passatgers es queixaven que els haguessin deixat tancats tanta estona dins del tren i que la poca informació que els donaven arribés tard. El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha comparegut per donar explicacions. Reconeix que les mesures davant l'avaria no van funcionar i que l'incident es podia evitar. Amb aquest panorama, Morlán diu que comprèn la desconfiança dels usuaris.

Actualitzat
La paciència dels usuaris de Renfe es va tornar a posar a prova aquest dijous amb l'enèsima avaria del servei de rodalia, que va tornar a deixar desenes de passatgers atrapats en un comboi -s'hi van estar gairebé tres hores- i també a les andanes. Indignació i crítiques perquè, una vegada més, la informació arribava amb comptagotes.

El secretari d'Estat d'Infraestructures i responsable del Centre de Coordinació Ferroviària (CECOF), desplaçat a Barcelona per minimitzar les incidències a Renfe a causa de les obres de l'AVE, Víctor Morlán, ha explicat les causes de l'avaria. La catenària vella, que encara no havia estat retirada, es va enganxar amb la catenària nova, que s'acabava d'instal·lar. El cable es va desprendre cap a les set del vespre a prop de l'estació de Bellvitge i va començar a deixar anar guspires en contacte amb el terra moll a causa de la pluja.

Un comboi que circulava en direcció a Barcelona va quedar atrapat. A l'interior hi anaven unes 120 persones. Després de prop d'una hora tancats, molts dels passatgers van decidir actuar. Van obrir les portes i van saltar a les vies desafiant el perill d'electrocutar-se. Els que van decidir quedar-se van ser rescatats gairebé tres hores després de l'avaria.

Per si fos poc, la màquina dièsel que hauria d'haver remolcat el comboi avariat també es va espatllar. Aquesta era una de les primeres mesures d'emergència que havia previst el CECOF davant d'una avaria i el secretari d'Estat d'Infraestructures ja ha anunciat l'obertura d'una investigació per determinar per què també va fallar. Ha parlat, en aquest sentit, d'assumir responsabilitats.

A l'estació de Sants la indignació també era majúscula, directament proporcional als dèficits d'informació. Els missatges als mòbils de servei alertaven els usuaris de retards de deu minuts, mentre el personal a peu de via recomanava als usuaris que busquessin mesures de transport alternatives.

Les línies afectades van ser la que connecta amb l'aeroport i la de Vilanova i la Geltrú. Com a alternativa, un servei d'autobusos habilitat especialment per a l'ocasió, que va trigar una hora a posar-se en funcionament, o bé fer una llarga cua per pujar a un taxi.

Víctor Morlán ha demanat disculpes als usuaris. Assegura que entén el seu malestar i la seva desconfiança, i que incidents com aquest, que creu que es podria haver evitat, no s'han de repetir mai més.
NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut