Motociclisme

Mor el pilot francès Xavier Fabra durant les 24 Hores de motociclisme del Circuit de Catalunya

El pilot francès Xavier Fabra ha mort aquest matí durant la disputa al Circuit de Catalunya de les 24 Hores de motociclisme. Fabra, de 45 anys, ha tingut un greu accident al final de la recta, una caiguda que li ha suposat la mort després d'impactar contra un mur a més de 180 quilòmetres per hora. Fabra ha estat assistit al mateix circuit, on encara estava conscient, però ha mort a les 8 del matí a l'Hospital de Granollers a causa de les ferides. Els organitzadors han decidit que al final de la cursa es guardi un minut de silenci i s'anul·laran tots els actes festius que estavan previstos en el 50è aniversari de la prova.

Actualitzat
Accident mortal a les 24 Hores de motoclisme del Circuit de Catalunya. El pilot francès amateur Xavier Fabra ha mort a les 8 del matí a l'Hospital de Granollers a causa de les ferides provocades per un accident que ha patit a la matinada. Fabra, de 45 anys, circulava a 180 quilòmetres per hora i al final d'una recta, i per causes que es desconeixen, s'ha estavellat contra un dels murs exteriors del circuit. L'organització i els equips participants en la prova han decidit eliminar els actes festius i realitzar un minut de silenci en record del pilot mort. Aquesta no és la primera vegada que es registra un accident d'aquestes característiques a les 24 Hores de motociclisme. L'any 1986, quan la prova es corria a Montjuïc, hi va haver un accident mortal que va portar a suspendre'n durant 9 anys la celebració. Aquesta es va reprendre el 1995, quan el Circuit de Catalunya va decidir acollir la prova de resistència de motociclisme. L'últim precedent va ser el 1986 L'última edició de les 24 Hores de Montjuïc, disputades al circuit urbà de la muntanya barcelonina, van acabar amb el balanç d'un mort i un ferit greu. A la recta del Poble Espanyol, a uns 170 quilòmetres per hora, les motos de Mingo Parés i Toni Boronat van anar per terra en una acció que es va considerar de mala sort, però que va acabar amb la vida de Domingo Parés. Els participants, amics, companys i rivals van quedar molt afectats per aquest accident, que va ser el més greu entre el centenar d'intervencions que van haver de fer les assistències i els vehicles de la Creu Roja. Això passava en l'edició del 1986, després que en les 24 hores de la prova de resistència celebrades l'any anterior, un altre pilot, en aquest cas d'origen alemany, hi va perdre la vida en un accident després de sortir de la pista i topar contra un fanal. Aleshores, les crítiques dels pilots ja s'havien fet sentir queixant-se de la falta de mesures de seguretat d'aquest circuit no permanent.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut