Montserrat recupera el cremallera 46 anys després de la seva desaparició

El cremallera de Montserrat ja ha fet el primer viatge inaugural. Mig segle després, ja torna a funcionar per portar els turistes en el que s'ha de convertir en el mitjà de transport més popular per pujar la muntanya. Han estat anys de reivindicacions per poder recuperar aquest símbol, que, finalment, ja és realitat. El viatge d'inauguració ha comptat amb l'assistència del president de la Generalitat, Jordi Pujol.
Montserrat recupera el cremallera 46 anys després de la seva desaparició
Monistrol de Montserrat

Montserrat recupera el cremallera 46 anys després de la seva desaparició

El cremallera de Montserrat ja ha fet el primer viatge inaugural. Mig segle després, ja torna a funcionar per portar els turistes en el que s'ha de convertir en el mitjà de transport més popular per pujar la muntanya. Han estat anys de reivindicacions per poder recuperar aquest símbol, que, finalment, ja és realitat. El viatge d'inauguració ha comptat amb l'assistència del president de la Generalitat, Jordi Pujol.
Actualitzat
Després d'una visita al Museu del Cremallera, Pujol ha pujat al tren per iniciar el trajecte, que ha suposat l'entrada en funcionament de forma oficial d'aquest transport. El viatge ha començat a l'estació de Monistrol-Vila i, en uns quinze minuts, el tren ha arribat a Montserrat. Allà, el pare abat, Josep Maria Soler, ha beneït els vehicles i l'estació. Un espectacle de Comediants, "El ritual del compte enrere", ha tancat l'acte inaugural. El govern català ha invertit prop de 50 milions d'euros per fer realitat el nou cremallera, 46 anys després de la seva desaparició. Amb el parc de trens actual es podrà atendre fins a 1.350 passatgers per hora, amb sortides simultànies de pujada i baixada cada 20 minuts. L'itinerari, d'uns cinc quilòmetres, és de via única, excepte a les estacions i al tram intermedi, on s'encreuen els combois. El recorregut el fan cinc trens elèctrics articulats, de dos vagons, amb finestres panoràmiques, i salven un desnivell del 18%. Els 12 minuts del trajecte costen, amb un bitllet senzill, 3,80 euros i un trajecte d'anada i tornada, 6 euros. Les màquines funcionen amb tracció elèctrica i tenen la particularitat que poden fer el descens de forma autònoma perquè els mateixos motors del tren funcionen com a generadors elèctrics. D'aquesta manera, si hi hagués un tall del corrent elèctric, el tren podria seguir el recorregut amb l'energia acumulada a les bateries que porta i que ha generat amb el descens. El primer tram del recorregut, de poc més d'un quilòmetre, es fa amb el mecanisme convencional de tracció i els quatre quilòmetres restants, amb sistema de cremallera.

NOTÍCIES RELACIONADES