Alemanya

Montilla garanteix el futur de Seat després de reunir-se amb els seus responsables a Alemanya

El ministre d'Indústria, José Montilla, assegura que el futur de Seat no està en perill. D'aquesta manera ha silenciat les veus alarmistes que apuntaven a la possible venda de les plantes de Seat a Espanya. El ministre i el conseller de Treball, Josep Maria Rañé, han anat a Alemanya per reunir-se amb els màxims responsables del grup Volkswagen i saber de primera mà quines són les seves intencions. Montilla i Rañé no hi veuen perills, però admeten que la indústria espanyola ha de ser més productiva. Volkswagen, per la seva banda, demana ajudes a l'administració per mantenir les inversions.

Actualitzat
El ministre d'Indústria espanyol, José Montilla, ha assegurat a Alemanya que el futur de Seat i de la fàbrica de Volkswagen a Landaben (Navarra) no estan en perill si aconsegueixen millorar la productivitat i reduir costos. Després d'una reunió de dues hores amb els màxims responsables del fabricant automobilístic Seat i de la seva casa matriu Volkswagen, Montilla ha dit a la seu central d'aquesta última empresa, a Wolfsburg, que la companyia germànica "ha mostrat el seu compromís amb Espanya" de no vendre Seat o tancar Landaben. No obstant això, Montilla ha destacat la necessitat que hi ha a Espanya "d'ajustar costos per competir millor". En la reunió hi han estat presents el president de Volkswagen, Bernd Pischetsrieder, i el de Seat, Andreas Schleef, així com per part de la delegació espanyola, el secretari general d'Indústria, Joan Trullén, i el conseller de Treball i Indústria de la Generalitat, Josep Maria Rañé. Compromís de l'administració en innovació i recerca El grup Volkswagen, per la seva part, ha assegurat que mantindrà les plantes de Seat al conjunt de l'Estat sempre que produeixin vehicles de gamma mitjana i alta, però ha demanat ajudes a l'administració per mantenir les inversions. En aquest sentit, el conseller Josep Maria Rañé ha explicat que l'administració s'ha compromès a col·laborar en el sector de la innovació i la recerca. D'altra banda, Montilla ha qualificat la reunió de "llarga, franca, sincera i, per descomptat, productiva". "La reunió ha servit per conèixer la implicació del consorci amb aquests centres de producció tan importants per a l'economia d'Espanya", ha dit el ministre d'Indústria espanyol. A més, ha afegit que "tant el govern d'Espanya com el de Catalunya volíem conèixer de manera directa els projectes més relacionats en el termini mitjà tant de Seat com de la planta de Volkswagen a Landaben (Navarra)". A més, segons Montilla, "la reunió ha servit per conèixer la implicació del consorci amb el futur d'aquests dos centres importantíssims per a la indústria automobilística espanyola i per explorar aquesta col·laboració i complicitat que les administracions públiques hem de tenir en un sector tan important com és l'automobilístic, per l'ocupació que produeix a Espanya". "Hem parlat del mitjà termini, dels problemes que té el sector a Europa, de problemes derivats d'alguna legislació comunitària en potència, de la col·laboració d'alguns projectes de recerca i desenvolupament a Espanya i dels problemes de caràcter logístic que té el sector", ha explicat Montilla. Contra la deslocalització, millorar la productivitat El responsable espanyol de la cartera d'Indústria i Comerç ha emfatitzat que "hi ha socis comunitaris que tenen costos laborals molt més baixos" i ha mostrat la seva preocupació perquè "el sector automobilístic europeu està exposat a la competència dels productors dels països emergents". En aquest sentit, Montilla ha posat èmfasi "en la necessitat de millorar la productivitat a Espanya en tots els sectors industrials i de manera singular en l'automobilístic". A més, els esforços per millorar la productivitat han de comportar major recerca i desenvolupament, la qual cosa "coincideix amb les preocupacions del govern d'Espanya i els esforços que l'Estat ja està fent", ha afegit Montilla.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut