Mig centenar de morts i 150 ferits en un xoc frontal entre dos trens a l'Índia

Un xoc frontal entre dos trens a l'Índia ha causat almenys 50 morts i 150 ferits. Les primeres informacions no oficials asseguraven que les persones que havien perdut la vida eren una vintena, però la versió del govern augmenta la xifra a mig centenar de víctimes mortals. L'accident s'ha produït a l'estat del Panjab, possiblement per un error humà, ja que la xarxa ferroviària índia no disposa de tecnologies electròniques de control dels trens.
Mig centenar de morts i 150 ferits en un xoc frontal entre dos trens a l'Índia
Nova Delhi

Mig centenar de morts i 150 ferits en un xoc frontal entre dos trens a l'Índia

Un xoc frontal entre dos trens a l'Índia ha causat almenys 50 morts i 150 ferits. Les primeres informacions no oficials asseguraven que les persones que havien perdut la vida eren una vintena, però la versió del govern augmenta la xifra a mig centenar de víctimes mortals. L'accident s'ha produït a l'estat del Panjab, possiblement per un error humà, ja que la xarxa ferroviària índia no disposa de tecnologies electròniques de control dels trens.
Unes 50 persones han perdut la vida i 150 més han resultat ferides a causa d'un xoc entre dos trens a l'Índia. Així ho ha anunciat Amarinder Singh, el cap d'estat del govern de l'estat del Panjab, lloc on ha ocorregut l'accident. El responsable del govern ha explicat que almenys quatre vagons dels dos trens han quedat destrossats per l'impacte que s'ha produït quan han xocat frontalment. L'accident ha tingut lloc a l'altura de la localitat de Mansar, on han xocat un tren exprés i un de local que uneix les poblacions de Pathankot i Jalandar. Els dos combois circulaven per la mateixa via en sentit oposat. El local circulava fora del seu horari i, segons informacions de les televisions índies, l'accident es podria haver produït per un error humà. L'Índia compta amb una de les majors xarxes de ferrocarril del món, amb 110.000 quilòmetres de via, la major part contruïdes durant el període colonial britànic. Tot i que s'han introduït alguns equips electrònics de control, la majoria dels sistemes de senyalització i canvis de via a la xarxa de ferrocarril són mecànics i es controlen manualment, cosa que facilita que es produeixin errors humans.