Micanoa.com i Telemadrid no proven la presumpta orgia blaugrana a Vallecas durant la vista

La demanda que cinc jugadors del Barcelona van interposar contra Telemadrid i el diari digital micanoa.com, per haver difós que havien participat en una orgia a l'hotel de concentració la vigília d'un partit de Lliga contra el Rayo Vallecano el 19 de gener de l'any passat, ha quedat vista per a sentència sense que cap dels dos mitjans de comunicació hagi pogut provar els fets. A la vista oral han comparegut, en qualitat de testimonis, el cap d'esports de Telemadrid, Siro López, i l'expresident del consell d'administració de micanoa.com, Antonio Fernández.
Micanoa.com i Telemadrid no proven la presumpta orgia blaugrana a Vallecas durant la vista
"Cas Hesperia"

Micanoa.com i Telemadrid no proven la presumpta orgia blaugrana a Vallecas durant la vista

La demanda que cinc jugadors del Barcelona van interposar contra Telemadrid i el diari digital micanoa.com, per haver difós que havien participat en una orgia a l'hotel de concentració la vigília d'un partit de Lliga contra el Rayo Vallecano el 19 de gener de l'any passat, ha quedat vista per a sentència sense que cap dels dos mitjans de comunicació hagi pogut provar els fets. A la vista oral han comparegut, en qualitat de testimonis, el cap d'esports de Telemadrid, Siro López, i l'expresident del consell d'administració de micanoa.com, Antonio Fernández.
L'editor de micanoa.com, Fernando Jaúregui, ha acudit com a demandat per la seva condició de responsable subsidiari, mentre que els jugadors blaugrana Daniel Garcia, Gerard López, Patrick Kluivert, Philip Cocu i Gabriel García de la Torre, els quals demanen cinc milions d'euros (2,5 a cada mitjà de comunicació) per intromissió il·legítima en el dret a l'honor i a la intimitat, han estat únicament representats pels seus advocats. Durant la vista, ni Telemadrid ni micanoa.com han aportat proves del que es va publicar fa ja un any: no hi va haver ni factures de l'hotel Hesperia en què presumptament es va reservar una "suite", ni testimonis de les senyoretes que presumptament van participar en la festa privada, ni tampoc un extracte de la targeta de crèdit amb la qual presumptament un dels jugadors va pagar la gresca. Tant Siro López com Antonio Fernández, ara ja desvinculat del portal digital, han apel·lat al secret professional per no revelar les seves fonts, encara que mentre que el cap d'esports de Telemadrid ha assegurat que la seva era de total confiança, l'expresident del portal ha dit desconèixer d'on havia sortit la seva. "Es tracta d'una font fidedigna, ja que provenia d'una persona del Barcelona que va estar en aquella concentració", ha comentat López, que ha volgut desmarcar Telemadrid de la informació que va oferir micanoa.com, en considerar que la cadena de televisió va tractar amb més rigor la notícia. El periodista ha recordat que el canal públic madrileny, a diferència del diari digital, no va citar els noms d'aquests cinc jugadors barcelonistes, encara que sí que va dir que es tractava de tres espanyols i dos holandesos. Siro López també ha destacat que el canal autonòmic no va ser el primer a donar la notícia, sinó que abans que ell van donar la informació micanoa.com, l'emissora de ràdio Ona Catalana i TVE. El testimoni de l'expresident de micanoa.com, Antonio Fernández, ha estat menys consistent que el de Siro López. Fernández ha sorprès els presents a la sala en assegurar que no havia seguit el "dia a dia" del portal, el qual havia vist la llum poques setmanes abans de publicar-se la notícia. La lletrada de micanoa.com, Isabel Conde, ha incidit en la poca repercussió i difusió que un portal modest i de nova creació com el dirigit per Jaúregui podia tenir en la societat, ha recordat que pocs mitjans van citar micanoa.com quan es van fer eco de la notícia, i ha avançat que l'empresa aniria a la fallida si havia de fer front a la indemnització reclamada pels futbolistes del Barcelona. Joan Ferrer, advocat dels jugadors, ha justificat l'import de la indemnització dient: "Una notícia amb la difusió que ha tingut aquesta no l'hem trobat en els annals de la jurisprudència." L'advocat, a més, ha recordat l'"enorme dany moral" que aquesta informació ha pogut causar no només als seus representats, sinó també a les seves famílies.

NOTÍCIES RELACIONADES