Imatge de recurs de la "ç"
Imatge de recurs de la "ç"
Informe de Política Lingüística

Més webs en català, però no de grans marques

RedaccióActualitzat

El català guanya presència a les xarxes socials i internet. Ho constata l'Informe de Política Lingüística del 2015, que el conseller de Cultura ha lliurat a la presidenta del Parlament. Per primera vegada, els 10 webs més consultats a Catalunya tenen tots versió catalana i 6 dels 10 programes de missatgeria instantània més usats són en català. Més de la meitat dels usuaris d'internet han consultat pàgines en català.

Per contra, només el 30% de les webs de grans marques tenen disponible el català. Per sobre del 70% trobem els subministraments de la llar i els transports de viatgers. Per sobre del 50 %, les empreses de vins i caves, les d'aigua i els serveis financers. Entre el 25 % i el 50 % hi trobem el gruix dels sectors i la mitjana de les marques en general, que és del 45 %. Els sectors amb menor oferta en català són: telefonia mòbil, motocicletes, electrònica i informàtica, i automòbil. En les cadenes de restaurants i les marques d'higiene i cura personal, l'oferta de català no arriba al 10%, i se situa en darrer terme.

Anar al contingut