Més webs en català, però no de grans marques

Més webs en català, però no de grans marques
Informe de Política Lingüística

Més webs en català, però no de grans marques

Redacció
Imatge de recurs de la "ç"

Imatge de recurs de la "ç"

El català guanya presència a les xarxes socials i internet. Ho constata l'Informe de Política Lingüística del 2015, que el conseller de Cultura ha lliurat a la presidenta del Parlament. Per primera vegada, els 10 webs més consultats a Catalunya tenen tots versió catalana i 6 dels 10 programes de missatgeria instantània més usats són en català. Més de la meitat dels usuaris d'internet han consultat pàgines en català.

Per contra, només el 30% de les webs de grans marques tenen disponible el català. Per sobre del 70% trobem els subministraments de la llar i els transports de viatgers. Per sobre del 50 %, les empreses de vins i caves, les d'aigua i els serveis financers. Entre el 25 % i el 50 % hi trobem el gruix dels sectors i la mitjana de les marques en general, que és del 45 %. Els sectors amb menor oferta en català són: telefonia mòbil, motocicletes, electrònica i informàtica, i automòbil. En les cadenes de restaurants i les marques d'higiene i cura personal, l'oferta de català no arriba al 10%, i se situa en darrer terme.