Més vendes que l'any passat en el primer cap de setmana de rebaixes

El primer cap de setmana de rebaixes s'ha tancat amb un balanç més que satisfactori. Després d'un mes de desembre fluix en vendes, els compradors s'han animat. El volum de vendes ha estat més elevat que l'any passat, segons els comerciants catalans, que creuen que hi ha ajudat el fet que l'inici de la campanya hagi coincidit amb un cap de setmana i hagi inclòs un festiu de comerços oberts. Segons la Confederació de Comerç de Catalunya, en només aquests tres dies ja s'ha facturat entre un 25 i un 30% del total de la campanya.
Més vendes que l'any passat en el primer cap de setmana de rebaixes
Barcelona

Més vendes que l'any passat en el primer cap de setmana de rebaixes

El primer cap de setmana de rebaixes s'ha tancat amb un balanç més que satisfactori. Després d'un mes de desembre fluix en vendes, els compradors s'han animat. El volum de vendes ha estat més elevat que l'any passat, segons els comerciants catalans, que creuen que hi ha ajudat el fet que l'inici de la campanya hagi coincidit amb un cap de setmana i hagi inclòs un festiu de comerços oberts. Segons la Confederació de Comerç de Catalunya, en només aquests tres dies ja s'ha facturat entre un 25 i un 30% del total de la campanya.
Actualitzat
Gent buscant i remenant en el primer cap de setmana de rebaixes.

En tres dies s'ha facturat una tercera part de tota la campanya de rebaixes.

En total, els comerciants calculen que facturaran entre 800 i 1.000 milions d'euros durant les rebaixes, que duren fins al 6 de març, i es preveu que cada català es gasti entre 200 i 250 euros de mitjana.

Des de la Confederació de Comerç de Catalunya miren amb optimisme aquesta campanya de rebaixes i, malgrat la crisi, esperen millorar les xifres de vendes de campanyes anteriors. A més, asseguren que el calendari d'aquest any els ha afavorit perquè començar el període de rebaixes en divendres i encadenar amb el cap de setmana ha fet que hi hagi més afluència de clients als comerços.

Entre els productes més buscats hi ha els tèxtils, els electrodomèstics, joies, mobles i articles esportius, entre d'altres.

Prendre precaucions

L'Agència Catalana de Consum recomana mirar bé l'etiqueta durant aquest període de rebaixes, on hi han d'aparèixer els dos preus, el rebaixat i el que tenia abans el producte, i que es demanin les condicions de devolució o de bescanvi de les peces rebaixades.

Des de l'associació de consumidors Facua també recomanen estar ben alerta. Denuncien que molts comerços aprofiten les rebaixes per falsejar preus, mostrant descomptes inexistents perquè prèviament s'havien inflat els anteriors, anunciant descomptes importants que s'apliquen a molts pocs productes o, fins i tot, posant a la venda articles que no hi eren abans.

Per controlar que els comerços compleixen les normes, a més, la Generalitat preveu fer més de 5.000 inspeccions a les botigues. Des de Facua, però, alerten que aquest tipus d'inspeccions tenen poca utilitat, ja que només es fan durant les primeres setmanes del període de rebaixes i per això l'associació de consumidors reclama que els inspectors comencin la seva feina molt abans per tal de poder comparar preus.