Més d'un centenar d'activitats durant deu dies per donar a conèixer la marca turística 'Costa Barcelona'

Més d'un centenar d'activitats durant deu dies per donar a conèixer la marca turística 'Costa Barcelona'

Més d'un centenar d'activitats durant deu dies per donar a conèixer la marca turística 'Costa Barcelona'

La cap de l'Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona, Anna Sánchez, el gerent de turisme Francesc Vila i el diputat de turisme, Miguel Forns, presenten 'Costa Barcelona Week' , el 09

La cap de l'Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona, Anna Sánchez, el gerent de turisme Francesc Vila i el diputat de turisme, Miguel Forns, presenten 'Costa Barcelona Week' , el 09 de maig del 2017 (horitzontal)

ACN Barcelona.-La Diputació de Barcelona ha preparat més de 100 activitats turístiques que se celebraran del 12 al 21 de maig a les comarques de la marca turística Costa Barcelona (Maresme, Baix Llobregat, Garraf, Alt Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental). Sota el nom 'Costa Barcelona Week', el programa està destinat tant als professionals turístics com al públic en general. Operadors com Turespaña i 'bloggers' internacionals i estatals visitaran els punts forts del turisme de la corona barcelonina per a promoure i promocionar l'oferta vacacional de la zona amb l'objectiu que Costa Barcelona consti com a destí turístic als seus catàlegs promocionals. Els principals països que demanden Costa Barcelona com a principal destí turístic són França, Regne Unit i Alemanya. La Diputació ha fet una inversió al voltant de 120.000 euros per dur a terme el programa.

Amb el mar com a punt de partida, la 'Costa Barcelona Week' pretén potenciar els mercats turístics que ofereixen les comarques barcelonines. Tal com ha explicat aquest dimarts el diputat delegat de Turisme, Miquel Forns, "l'objectiu que com a administració es persegueix per al territori, és continuar creant riquesa i contribuir al desenvolupament turístic de la demarcació". Aquesta iniciativa, encara que està impulsada per la Diputació de Barcelona, també compta amb el suport de l'Agència Catalana de Turisme i de 'Turespaña'.El programa de 'Costa Barcelona Week' consta de dos vessants. Per una banda, hi haurà activitats programades per als residents de la zona, per "generar una identitat de pertinença dels residents de les comarques i municipis" i per l'altra banda, hi ha jornades amb activitats turístiques destinades especialment als operadors turístics i als 'bloggers' per "donar continuïtat al valor de la marca i posicionar-la correctament a nivell nacional i internacional". Segons la cap de l'oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona, Anna Sánchez, "la demanda es canalitza a través d'operadors turístics que ajuden identificar-la a través d'aquests canals a través dels seus catàlegs" que també posicionen la marca. Segons les dades del Labturisme, l'any 2016 les comarques que representen 'Costa Barcelona' van rebre 3,7 milions de turistes, amb 10 milions de pernoctacions. Un 55% dels visitants de procedència internacional arriben d'Europa. El diputat de turisme, Miquel Forns, ha explicat que "pretenen que l'àrea de Barcelona continuï sent un territori de referència internacional en turisme". Ha afegit que "la integritat de totes les comarques barcelonines que tenen representació a 'Costa Barcelona', representen la diversitat i riquesa del territori, i complementen perfectament les diferents propostes". A les comarques d'interior es presenten propostes turístiques com: l'enoturisme, el turisme esportiu, el modernisme, la gastronomia o els espais naturals. Actualment, l'oferta de 'Costa Barcelona' disposa de 447 hotels, 45 càmpings i 130 cases de turisme rural, arribant a oferir 95.000 places d'allotjament. La previsió de creixement per a l'any 2017 és d'un 10%, arribant a superar els 5 milions de viatgers. El diputat de turisme, Miquel Forns, ha explicat aquest dimarts que "és una oportunitat de creixement econòmic i ajuda a mantenir i crear nous llocs de treball".La Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona tenen un acord per treballar conjuntament i fer front a la complexitat del turisme a nivell internacional i millorar la competitivitat del conjunt de la destinació de Barcelona: comarques i ciutat. El pressupost per a promocionar el turisme al territori és de prop de 8,9 MEUR, amb accions concretes com la 'Costa Barcelona Week'