Més demanda que oferta per al primer curs de directors d'escoles i instituts

La preinscripció per al nou curs de formació de directors de centres educatius ha començat amb èxit. Segons les dades del departament, en el primer dia de preinscripció 220 persones han fet les gestions per apuntar-se al primer curs d'aquesta nova figura professional. Aquesta demanda ja supera l'oferta total del curs, que és de 180 places. El curs de professionalització dels directors d'escoles i instituts, recollit a la llei d'educació de Catalunya, començarà al gener.
Més demanda que oferta per al primer curs de directors d'escoles i instituts
Barcelona

Més demanda que oferta per al primer curs de directors d'escoles i instituts

La preinscripció per al nou curs de formació de directors de centres educatius ha començat amb èxit. Segons les dades del departament, en el primer dia de preinscripció 220 persones han fet les gestions per apuntar-se al primer curs d'aquesta nova figura professional. Aquesta demanda ja supera l'oferta total del curs, que és de 180 places. El curs de professionalització dels directors d'escoles i instituts, recollit a la llei d'educació de Catalunya, començarà al gener.
Imatge d'arxiu d'una mestra fent classes.

El primer curs de formació de directors oferirà 180 places.

El curs s'impartirà a l'Escola d'Administració Pública de Catalunya en compliment del nou Decret de Direcció, que preveu que les persones que optin a la direcció d'escoles i instituts rebin una formació específica. 

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha celebrat l'èxit de la resposta del professorat i ha avançat que l'oferta pública serà insuficient per cobrir la demanda. En aquest sentit, Maragall ha obert la porta la iniciativa privada. "Passarà, i és bo que passi que, a més de la iniciativa del departament, apareguin al nostre país altres iniciatives, que hi hagi un cert mercat real d'oferta formativa" de la professionalització d'aquesta figura educativa. 

Maragall ha impulsat la professionalització dels directors que, a banda de rebre coneixements específics, tindran la consideració d'autoritat pública i ampliaran les seves funcions. Per exemple, podran proposar plantilles, segons les necessitats del centre, però també hauran de retre comptes i passar un control d'avaluació.

El sindicat majoritari entre els docents, la USTEC, discrepa d'aquesta figura perquè creu que atorga massa poder als directors, en detriment dels consells escolars.

NOTÍCIES RELACIONADES