Més de la meitat dels abocaments il·legals que fan els vaixells es produeixen al Mediterrani

Més de la meitat dels abocaments il·legals que fan els vaixells de tot el món, es fan al Mediterrani, segons Oceana. Aquesta organització ecologista internacional denuncia que cada any es detecten almenys 3.000 d'aquests abocaments, que en molts casos serveixen per netejar els tancs dels petroliers. Però la majoria continuen sense ser detectats, sobretot a les costes espanyoles, que són de les menys vigilades d'Europa. Ricardo Aguilar, director d'investigació i projectes d'Oceana, ha explicat que la catàstrofe del "Prestige" es queda petita en comparació amb això que denuncien. Segons Oceana, per tant, el Mediterrani rep cada any almenys quatre abocaments com el del "Prestige" i a tot el món s'aboquen al mar de manera il·legal fins a dos milions de tones de substàncies nocives.
Més de la meitat dels abocaments il·legals que fan els vaixells es produeixen al Mediterrani
Medi Ambient

Més de la meitat dels abocaments il·legals que fan els vaixells es produeixen al Mediterrani

Més de la meitat dels abocaments il·legals que fan els vaixells de tot el món, es fan al Mediterrani, segons Oceana. Aquesta organització ecologista internacional denuncia que cada any es detecten almenys 3.000 d'aquests abocaments, que en molts casos serveixen per netejar els tancs dels petroliers. Però la majoria continuen sense ser detectats, sobretot a les costes espanyoles, que són de les menys vigilades d'Europa. Ricardo Aguilar, director d'investigació i projectes d'Oceana, ha explicat que la catàstrofe del "Prestige" es queda petita en comparació amb això que denuncien. Segons Oceana, per tant, el Mediterrani rep cada any almenys quatre abocaments com el del "Prestige" i a tot el món s'aboquen al mar de manera il·legal fins a dos milions de tones de substàncies nocives.