L'Eix Transversal recentment desdoblat
L'Eix Transversal recentment desdoblat (ACN)
Barcelona

Mes de 9.000 vehicles a l'Eix desdoblat, una quarta part camions

En els primers 15 dies de funcionament, l'ús de l'Eix Transversal desdoblat va créixer més d'un 9% i la tendència va a l'alça, en especial pel que fa als camions.

RedaccióActualitzat
Dilluns farà un mes que es va posar en marxa el desdoblament de l'Eix Transversal, la C-25, i la Generalitat ja ha detectat un increment del nombre de vehicles que l'utilitzen, i en especial dels camions, que el fan servir per travessar Catalunya sense haver de pagar peatge.

La via desdoblada ha tingut una ocupació diària superior als 9.000 vehicles, però el Departament de Territori i Sostenibilitat considera que la C-25 encara té molt per oferir, ja que pot donar servei a uns 15.000 vehicles diaris.

En els primers 15 dies de funcionament, l'ús de l'Eix desdoblat va créixer més d'un 9% i la tendència va a l'alça, en especial pel que fa als camions, que són el 27% del trànsit. Això dóna més arguments a la Generalitat per engegar un sistema de pagament dirigit als camions de gran tonatge que hi circulin des de Cervera fins a Caldes de Malavella. Ho ha dit el secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font.

Les dades d'accidents d'aquest primer mes d'Eix desdoblat indiquen que la creació d'un segon carril per sentit ha funcionat per combatre la sinistralitat, que era l'objectiu principal de les obres.

Les obres de l'Eix estan pressupostades en 752 milions d'euros, però acabaran costant a la Generalitat 2.600 milions perquè es paguen amb sistema de peatge a l'ombra. Això vol dir que una empresa privada, Cedinsa, ha pagat les obres i el manteniment, i el Govern li torna els diners durant anys, fins al 2040, en funció dels vehicles que anualment fan servir la via.
Anar al contingut