Imatge d'arxiu d'una protesta contra Bankia. (Foto: Reuters)
Bankia té el major nombre de demandes per preferents. (Foto d'arxiu: Reuters)
Madrid

Més de 77.200 clients de Bankia han recuperat la seva inversió en preferents

Dels 134.160 clients de Bankia que han presentat reclamacions, més de 77.200 han recuperat ja la seva inversió en participacions preferents o deute subordinat gràcies a l'arbitratge, després que al desembre s'hagi compensat més de 24.000 titulars d'aquests productes. Ara falten els 56.950 restants, que encara estan en les fases prèvies al dictamen arbitral.

RedaccióActualitzat

Més de 77.200 clients de Bankia han recuperat ja la seva inversió en participacions preferents o deute subordinat gràcies a l'arbitratge, després que al desembre s'hagi compensat més de 24.000 titulars d'aquests productes.

Segons l'actualització que Bankia ha publicat en la seva pàgina web, al tancament del 2013 havien recuperat la seva inversió exactament 77.210 clients i les previsions són que aquesta xifra vagi augmentant a mesura que es resolguin les diferents reclamacions que hi ha tramitades.

L'arbitratge és un mecanisme gratuït que no requereix l'assistència d'un advocat, ni un procurador, i és alternatiu a la via judicial A través d'aquesta apel·lació a tercers es poden resoldre reclamacions sobre defectes en la venda o conflictes en què hi hagi desacord en l'aplicació de normes pactades amb anterioritat.

Des de les seves oficines, Bankia ha gestionat totes les sol·licituds presentades pels clients i les ha anat remetent a un gestor independent que ha elaborat informes on es detallen les quantitats màximes a tornar. Després, el banc ha contactat amb cada client per comunicar-li el resultat i aquest pugui decidir si vol o no continuar amb el procés arbitral.

En el cas que el client no vulgui seguir, podrà renunciar-hi sense que se li tanquin altres possibilitats, és a dir, deixant la porta oberta a la via judicial. En cas contrari, i si el client està conforme, signa un "conveni arbitral" en què es compromet a acceptar el laude arbitral i renuncia a emprendre accions judicials.

Fins ara, de 183.326 reclamacions presentades pels clients, l'expert independent s'ha pronunciat sobre un 94%. Això equival a 172.204 clients. Ara, li queda pronunciar-se sobre 8.378 casos que estan en fase d'anàlisi i 2.744 més que estan en les oficines a l'espera de diferents tràmits.

Pel que fa als que ja ha s'ha pronunciat, cal destacar que ha donat la raó al 78% dels reclamants. Això suposa que 134.160 clients han rebut l'opinió favorable de l'expert, pas previ per aconseguir un laude i recuperar la inversió.

D'aquests 134.160 clients, 77.210 tenen ja el vistiplau de l'expert i l'entitat financera els ha tornat els diners en els seus comptes, mentre que els 56.950 restants encara estan en les fases prèvies al dictamen.

Anar al contingut