La Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona
La Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona
Barcelona

Més de 300 estudiants repeteixen l'examen d'ADE invalidat per les sospites de robatori

Tretze dels alumnes han fet l'examen des de l'estranger, on onze es troben fent un Erasmus i dos més treballen

Actualitzat

Un total de 354 estudiants, tretze dels quals eren a l'estranger, han repetit aquest dilluns l'examen de Fonaments de la Fiscalitat que se sospita que haurien robat el mes de juliol. La Universitat de Barcelona va invalidar la convocatòria pels indicis que quatre estudiants del tercer curs del grau d'Administració i Empresa van robar el qüestionari piratejant l'ordinador d'un professor i el van vendre a diversos companys per un preu d'entre 20 i 300 euros.

Tretze dels alumnes han fet l'examen des de l'estranger, on onze es troben fent un Erasmus i dos més treballen. Els alumnes d'Erasmus han fet l'examen a diversos centres universitaris i els altres dos ho han fet a l'Institut Cervantes de Manchester i a l'ambaixada espanyola a Mèxic, respectivament. La UB ha assegurat que "s'ha trobat solució" per a tots els estudiants que no podien assistir en persona a la repetició de la prova.

Els Mossos sospiten de quatre estudiants

La UB va informar els Mossos d'Esquadra de les sospites de robatori de l'examen i els agents han dut a terme una investigació que apuntaria quatre estudiants ja identificats -tres nois i una noia-, que haurien accedit al correu d'un dels professors i haurien obtingut l'esborrany del qüestionari i les respostes. Fonts de la universitat assenyalen que, quan els Mossos acabin la investigació, s'obrirà un expedient als suposats autors del robatori.

El robatori es va descobrir a través d'una denúncia anònima que va arribar a una professora de l'equip d'examinadors en un correu electrònic, en què se l'advertia que el qüestionari s'havia robat i venut a diversos estudiants. Els professors van donar veracitat a la denúncia quan van comprovar que un elevat nombre d'alumnes havia comès un error idèntic, probablement, influïts perquè, en l'esborrany de l'examen amb les respostes, hi havia la mateixa equivocació. Les notes dels exàmens no es van arribar a comunicar als alumnes, davant dels indicis que s'havia comès el robatori.

Anar al contingut