Mercadona prepara el desembarcament online a Barcelona amb un nou centre logístic

És un primer pas per complir les previsions de la companyia, que vol implantar aquest servei el 2020 a Barcelona i Madrid
Mercadona prepara el desembarcament online a Barcelona amb un nou centre logístic

Mercadona prepara el desembarcament online a Barcelona amb un nou centre logístic

És un primer pas per complir les previsions de la companyia, que vol implantar aquest servei el 2020 a Barcelona i Madrid
Iván Gutiérrez Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Mercadona tindrà un nou centre logístic a la Zona Franca de Barcelona dedicat al negoci online. 

Segons ha pogut saber TV3, la cadena valenciana de supermercats llogarà una nau logística de 10.420 metres quadrats que dedicarà íntegrament al seu negoci online.

El centre és al costat del Port de Barcelona, en una parcel·la d'uns 20.000 metres quadrats. La planta s'està acabant d'edificar i l'està desenvolupant la immobiliària Goodman, propietària de la parcel·la, on l'empresa valenciana estarà en règim de lloguer.

El centre on s'instal·larà Mercadona està al costat del que fa servir Amazon per reforçar el seu servei d'última milla i enviaments ràpids a Barcelona.

La cadena valenciana també dedicarà aquest centre al servei d'enviaments que està provant ja a València, i que, ara per ara, encara no té data concreta d'implantació a Barcelona. Aquest centre serà el que Mercadona anomena 'rusc', una nau totalment dedicada al negoci online que la companyia vol potenciar en els pròxims anys, tal com confirmen fonts del sector a TV3 i la mateixa companyia. 


Centre per l'última milla

La cadena de supermercats que presideix Joan Roig ja està fent les proves pilot del servei en línia a València ciutat, i encara no hi ha data per implantar el nou negoci de comerç electrònic a Barcelona i Madrid. En tot cas, la localització i les dimensions del magatzem que ha llogat Mercadona a Barcelona són idònies per a aquest servei, i la mateixa nau ha estat dissenyada per prestar serveis d'última milla, tal com anunciava la mateixa companyia Goodman en un inici.

La nau és a uns 10 quilòmetres del centre de Barcelona i al centre de la Zona Portuària del Port de Barcelona, on les vies de comunicacions són molt beneficioses per entrar i sortir de la ciutat. De fet, és el que al sector es denomina producte 'prime', ja que hi ha molt pocs espais disponibles en una zona tan pròxima al port i l'aeroport.

 


 

Proves pilot a València 

De fet, el centre online que ja està operatiu a València, al polígon Vara de Quart, és d'unes dimensions molt similars (13.000m2) al que acaba de llogar a Barcelona (10.400m2).

La prova pilot que està portant a terme a València l'anomenen "laboratori", i els centres logístics, "ruscos". Per aquest projecte, Mercadona ha habilitat una nova web i una aplicació per a València ciutat i alguns municipis contigus, una versió totalment diferent de la que encara s'utilitza a la resta d'Espanya. Una web de la qual el seu president, Juan Roig, va dir que no estava satisfet. Encara no hi ha data perquè això sigui operatiu en ciutats com Barcelona o Madrid, però el seu president va dir el maig passat que "com a molt d'hora seria cap al 2020."

En la darrera presentació de resultats, la companyia va explicar que només l'1% de la facturació de Mercadona és del negoci online, i segons ha reconegut la mateixa companyia, fins ara aquest era deficitari, ja que utilitzava els mateixos supermercats i el seu personal per fer també les comandes d'internet, juntament amb les que s'encarreguen per telèfon o s'han de portar de la botiga al domicili.

Ara, el pla és que hi hagi un personal que es dediqui exclusivament a l'online, i això es farà en centres com el de València i com el que acaba de llogar a Barcelona.

En el comerç electrònic, la competició ja ha començat pel sector de l'alimentació. I el gegant Amazon, que té una aliança amb els supermercats Dia, ha fidelitzat molts clients pel seu servei Prime d'enviaments en menys de dues hores amb una tarifa anual de 20 euros.

Mercadona cobra per cada comanda 7,21 euros, però l'expert Dionís Guzmán, professor de l'ISDI, assegura que el preu no serà tan important com la innovació, l'experiència de compra i la precisió i estat en què arribi el producte al destinatari.

"Aquí Mercadona està en una posició privilegiada, ja que té el consumidor al centre de la seva estratègia."


Centres logístics a Catalunya

La companyia té la base logística a Catalunya al centre logístic d'Abrera, un gegant de més de 110.000 metres quadrats molt robotitzat, on ha invertit més de 300 milions d'euros.

Aquest centre és nou, però fonts de la companyia asseguren que ja li ha quedat petit, i per això a principis d'any va llogar una nau de 29.000 metres quadrats al polígon de Can Margarit, a Sant Esteve Sesrovires.

Aquest centre satèl·lit dona servei al gegant d'Abrera després de que es fes el trasllat definitiu de l'antic magatzem de Sant Sadurní d'Anoia, on a principis d'any només es feia la distribució de productes frescs com el peix, la carn o la fruita.

TEMES:
Economia de butxaca

VÍDEOS RELACIONATS