Mataró tanca la temporada d'estiu amb més de 38.000 turistes i 123.000 pernoctacions

Mataró tanca la temporada d'estiu amb més de 38.000 turistes i 123.000 pernoctacions

Mataró tanca la temporada d'estiu amb més de 38.000 turistes i 123.000 pernoctacions

ACN Mataró.-Mataró ha fet balanç aquest dilluns de la temporada turística als establiments de la ciutat -hi ha un càmping i quatre hotels-. En total, durant els mesos d'estiu han passat per la ciutat més de 38.000 turistes, un 4,6% més que l'any passat, que han fet un total de 123.000 pernoctacions, també un 5,5% més que l'any anterior. Aquestes dades representen, en temporada alta, gairebé una ocupació total dels establiments i ara l'objectiu és créixer també en desestacionalització. En aquest sentit, els responsables de dos dels principals hotels de la ciutat, el New Hotel Colon i l'hotel Atenea, han lamentat que l'Ajuntament decidís aquest any prescindir de la Festa al Cel, prevista per a finals de setembre: "La volem l'any vinent. Tots els esdeveniments que es facin són bons per a la ciutat"

Pel que fa a les persones que trien Mataró per passar les vacances o passar uns dies, el 69,4% són estrangers, especialment francesos, i la resta provenen de diferents punts de l'estat espanyol. Per tipologia d'allotjament, es especialment significatiu el cas dels càmpings, amb un 90,6% de clients estrangers, respecte el 56,1% que es registra en els hotels.A més dels francesos, que representen un 46,83%, també hi ha presència destacada de turisme belga (11,46%) i alemany (10,83%). El turisme asiàtic, encara simbòlic, es multiplica per dos i passa de l'1,10% de l'any 2015 al 2,24% aquest estiu. "Això ens consolida com a destinació turística. La gent vol venir pel que tenim i pel que oferim", assegura la regidora de Promoció Econòmica, Dolors Guillén.De cara a noves temporades, l'objectiu que s'han fixat Ajuntament i empresaris és la desestacionalització, un cop s'han consolidat els mesos d'estiu, amb ocupacions pròximes al 100%. En aquest sentit, s'ha creat una taula conjunta que implica tècnics municipals i hotelers per analitzar la situació del sector i establir sinèrgies a l'hora de promocionar la ciutat.En aquest sentit, una de les reivindicacions dels hotelers és la creació d'esdeveniments que ajudin a allargar la temporada. Les responsables del New Hotel Colon, Sabrina Freixedas, i l'hotel Atenea, Marta Marimón, han aplaudit iniciatives com l'Ironman del passat cap de setmana, així com la celebració de diferents proves esportives de diferents disciplines.Veuen, en canvi, camp per recórrer en el turisme de congressos i coincideixen a assenyalar com una pèrdua destacada l'organització a la ciutat de la Festa al Cel, que el 2014 i el 2015 van portar desenes de milers de persones a les platges mataronines, amb un impacte directe i indirecte important en el sector hoteler.